فرماندار اراک بر ضرورت رعایت مسائل بهداشتی و ایمنی تاکید کرد و گفت: حضور زیاد و غیرضروری مردم در خیابان‌ها و مراکز این شهرستان نگران‌کننده است و می‌تواند موجب شیوع بیشتر ویروس کرونا شود.

ازدحام شهری

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، حسین بختیاری افزود: مردم اراک در ایام نوروز و اجرای طرح‌های مختلف در فاصله‌گذاری اجتماعی در راستای مقابله با ویروس کرونا، مشارکت و همراهی خوبی داشتند اما در روزهای اخیر خیابان‌های این شهر پر از ازدحام شده است و بیشتر مردم به توصیه‌ها  توجه نمی‌کنند.

وی بیان کرد: تلاش‌های زیادی از سوی مسئولان و کادر درمانی برای مدیریت بیماری کرونا در شهرستان اراک انجام شده و نیاز است مردم همچنان خطر این بیماری را جدی بگیرند و فقط برای موارد ضروری از خانه خارج شوند.

بختیاری گفت: مردم در صورت نیاز به خروج از منزل باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت و به فاصله‌گذاری اجتماعی توجه کنند و در مکان‌های پر ازدحام از ماسک استفاده کنند.

فرماندار اراک افزود: خانواده‌ها، یک برنامه‌ریزی دقیق برای خروج از منازل خود در مواقع ضروری داشته باشند تا مجبور نشوند هر روز به خارج از خانه بروند و این تصور را نداشته باشند که این بیماری تمام شده است.

فرماندار اراک اظهار کرد: برخی اصناف کم ریسک فعالیت خود را بر اساس مصوبه قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی آغاز کرده‌اند و نظارت بر فعالیت این صنف‌ها با جدیت ادامه دارد.

بختیاری اظهار کرد: ۹۰ درصد صنوف شهرستان اراک از زمان شیوع ویروس کرونا در این منطقه تاکنون همکاری خوبی داشته‌اند و موارد مورد نیاز را رعایت کرده‌اند.

بختیاری عنوان کرد: مشکلات کسبه و صنوف نیز درک می‌شود و همه تلاش‌ها برای کاهش مشکلات این قشر به کار گرفته شده است.

استان مرکزی به مرکزیت اراک، بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و تا کنون یک‌هزار و ۴۲۳ نفر در این استان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که یک‌هزار و ۲۲ نفر از این افراد بهبود یافته و ۱۳۸ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

کد خبر 500652

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha