دوشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۴
۰ نفر

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان از طراحی و ساخت ابزار پیشگیری از کرونا در مدرسه متوسطه حرفه‌ای نوآوران سنندج برای نخستین بار در کشور خبر داد.

ابزار پيشگيري از كرونا در سنندج

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، خلیل رنجبر اظهار کرد: طراحی و ساخت این ابزار با خلاقیت عوامل اجرایی متوسطه پسرانه نوآوران سنندج در فضای کارگاهی کاملاً ایزوله به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و عدم تماس دست با سطوح آلوده انجام شده است.

وی با بیان اینکه این ابزار حافظ محیط زیست و دوستدار طبیعت است، افزود: این وسیله با قابلیت چربی‌زدایی بالا، ضد عفونی شدن راحت و عدم تکثیر باکتری و ویروس روی سطح آن کاربردی و مناسب در مبارزه با گسترش ویروس کرونا است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان بیان کرد: هزینه ۱۵۰ هزار ریالی ساخت هر عدد از این ابزار به شکل جا سوئیچی معادل یک بیستم هزینه خرید نمونه خارجی آن است و نسبت به آن سبک‌تر، نارسا و با قابلیت ضدعفونی راحت‌تر است.

وی تاکید کرد: این ابداع ساخته شده با رزین اپوکسی در هنگام استفاده از خودپردازها، دستگاه‌های خرید وپوز، دستگیره، در و کلیدهای آسانسور، در اتومبیل، پمپ بنزین‌ها و مکان‌هایی که بیشترین احتمال شیوع ویروس کرونا ممکن است در آنها اتفاق بیفتد کاربرد دارد.

رنجبر گفت: این وسیله باعث تسهیل دسترسی معلولان جسمی حرکتی می‌شود و در صورت تأمین اعتبار و حمایت ارگان‌های مربوطه مرحله بعدی تولید این جا سوئیچی با مشارکت دانش‌آموزان با نیازهای ویژه متوسطه نوآوران و در کارگاه‌های خانگی انجام خواهد شد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان افزود: مراحل اولیه ثبت خلاقیت نوآورانه اقبال خانی و زاهد زارع، مدیر و معاون اجرایی مدرسه نوآوران در پارک و علم و فناوری سنندج با عنوان اختراع ابزاری برای تماس نداشتن دست با سطوح آلوده (پیشگیری از کرونا) انجام شده است.

کد خبر 500605

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha