دوشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰
۰ نفر

بارش برف برای دومین بار در فصل بهار چهره شهر اردبیل و برخی از شهرستان‌های این استان را زمستانی کرد.  

آب و هوا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، بارش برف که در شهر اردبیل از صبح دوشنبه ۲۵ فروردین آغاز شده و همچنان ادامه دارد و ارتفاع آن به حدود پنج سانتیمتر رسیده است.  

از برخی از شهرستان‌های مرکزی و جنوبی استان نیز بارش برف گزارش شده است.  

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: با تلاش راهداران تمامی جاده‌های استان استان باز بوده و تردد درآنها جریان دارد.  

علی رحمتی افزود: در حال حاضر شاهد بارش برف در گردنه‌های حیران، الماس، صائین، سرچم، محور سه راهی صحرا- رضی به امیرکندی و شهرستان‌های اردبیل، نیر و سرعین و بارش باران در مناطق شمالی استان اردبیل هستیم.  

وی بیان کرد: از ابتدای آغاز بارش‌ها راهداران پرتلاش بطور مرتب درحال برف روبی و نمک پاشی جاده‌ها هستند.  

رحمتی بیان کرد: ۲۸۶ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین با ۴۳۵ نفر نیروی انسانی در قالب ۱۱۰ اکیپ راهداری عملیات برف‌روبی و بازگشایی محورها و گردنه‌های استان را انجام می‌دهند، از شهروندان می‌خواهیم از سفرهای غیر ضروری خودداری کرده و درصورت لزوم خودروی خود را به تجهیزات زمستانی به ویژه زنجیرچرخ مجهـز کنند.  

هواشناسی استان اردبیل نیز اعلام کرد که تمرکز بارش‌ها بیشتر در مناطق مرکزی و جنوبی استان خواهد بود و به دلیل وزش باد شمالی دمای هوا به ۲ تا ۴ درجه سلسیوس زیر صفر نیز می‌رسد.  

پیش‌بینی سازمان این است که باخروج این سامانه بارشی، از روز سه شنبه تا آخر هفته جاری، در بیشتر مناطق استان شاهد جوی بهاری گاهی افزایش ابر و رگبار موقتی با افزایش نسبی دما و در اغلب ساعات آسمانی نیمه ابری گاهی با وزش باد جنوبی خواهد بود.  

کد خبر 500601

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha