استاندار کردستان اعلام کرد که با موافقت فدراسیون کشتی، سالن ۶ هزار نفری مجموعه ورزشی ۲۲ گولان سنندج، آذر ۹۹ میزبان مسابقات کشتی‌فرنگی جام باشگاه‌های جهان خواهد بود.

كشتي فرنگي سنندج

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، بهمن مرادنیا از توافق با رئیس سازمان لیگ کشتی  برای برگزاری جام باشگاه‌های کشتی‌فرنگی جهان در سالن ۶ هزار نفری سنندج خبر داد.

وی با بیان این‌که برگزاری مسابقات ملی و بین‌المللی فرصتی برای استان کردستان و کشف استعدادهای نوین در رشته‌های مختلف ورزشی است، افزود: احداث سالن ورزشی ۶ هزار نفری سنندج با هدف توسعه ورزش استان صورت گرفته و ما با همه توان از برگزاری این مسابقات حمایت می‌کنیم.

استاندار کردستان با اعلام این‌که علاقه‌مند به حضور یک تیم کشتی از کردستان در این دوره از مسابقات هستیم از مربی نام آشنای کشتی فرنگی ایران و جهان جمشید خیرآبادی خواست یک تیم کشتی قوی از استان برای این مسابقات آماده کند.

مرادنیا اضافه کرد: برای توسعه ورزش استان و رشد جوانان کردستانی در رشته‌های گوناگون تلاش خواهیم کرد اعتبارات مورد نیاز آن را تامین کنیم.

رئیس سازمان لیگ کشتی نیز  اظهار کرد: قرار است امسال ایران میزبان هفتمین دوره مسابقات لیگ جهانی کشتی باشد و این رویداد در آذر ۹۹ برگزار می‌شود.

عبدالمهدی نصیرزاده افزود: استان‌های زیادی تقاضای میزبانی این مسابقات را داده‌اند اما سیاست ما واگذاری این میزبانی به استانی مانند کردستان است که کمتر توسعه یافته است.

وی گفت: این میزبانی باعث توسعه یافتگی استان خواهد شد. عامل دیگری که ما را ترغیب به این کار می‌کند، وجود و فعالیت افراد شناخته‌ شده‌ای از کردستان در این رشته ورزشی است.

رئیس سازمان لیگ کشتی وجود سالن ۶ هزار نفری سنندج را از دیگر عوامل انتخاب کردستان برای برگزاری این مسابقات دانست و گفت: یکی از چالش‌های ما در این سالن نبود جا برای گرم کردن ورزشکاران است که باید چاره‌ای برای آن اندیشیده شود.

نصیرزاده اضافه کرد: انتظار داریم تیمی از کردستان نیز در مسابقات لیگ جهانی کشتی حضور داشته باشد تا تماشاگران بیشتری به دیدن رقابت‌ها بیایند.

او گفت: تشکیل چنین تیمی نیازمند حمایت مالی است. فدراسیون ۱۰ میلیارد ریال برای ایجاد چنین تیمی به کردستان کمک می‌کند ضمن اینکه حق ورودی به لیگ نیز دریافت نخواهد شد.

رئیس سازمان لیگ کشتی از برنامه‌ریزی برای پخش مستقیم رقابت‌های کشتی جهانی خبر داد و افزود: این رقابت‌ها تنها رویدادی در سال ۲۰۲۰ است که میزبانی آن به ایران واگذار شده است.

کد خبر 500575

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha