پرونده سه سارق که پس از قتل دلخراش جوان موبایل‌فروش در شهرستان اسلامشهر و سرقت ۵۶ گوشی از داخل مغازه وی به دام پلیس افتادند، زیر نظر رئیس دادگاه کیفری یک استان تهران و در شعبه یک مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

حوادث

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روزنامه ایران، رسیدگی به این پرونده از ۸ فروردین ۹۹ با درگیری ۳ سارق با پسر جوانی به نام فرشاد در مغازه‌اش آغاز شد که سارقان با یک برنامه از قبل طراحی‌شده به قصد سرقت گوشی وارد مغازه مقتول شدند و پس از مقاومت او با چند ضربه چاقو او را به قتل رساندند. فیلم این قتل فجیع که توسط دوربین‌های مغازه موبایل‌فروشی ضبط شده بود، خیلی زود در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد و دل مردم را به درد آورد.

فرشاد تا چند ساعت پس از حمله سارقان با مرگ مبارزه کرد اما سرانجام پزشکان مرگ مغزی او را تایید کردند و با موافقت خانواده‌اش برخی از اعضای بدنش اهدا شد. کمتر از یک ساعت بعد از حادثه نیز دو نفر از سارقان که در خیابان‌های اطراف با لباس خونی دیده شده بودند، توسط پلیس بازداشت شدند و ساعاتی بعد هم سارق سوم دستگیر شد.

  • اعتراف متهم اصلی

 قاتل فرشاد در بازجویی‌ها گفت: من به خاطر پول عمل جراحی مادرم ۳۰ میلیون تومان نیاز داشتم. به همین خاطر تصمیم به سرقت گرفتم. موضوع را با ۲ نفر از دوستانم در میان گذاشتم و آنها هم موافقت کردند. یکی از دوستانم بیرون مغازه ایستاد و من و دوست دیگرم وارد مغازه شدیم و کرکره مغازه را پایین دادیم. فرشاد متوجه خطر شد و به سمت شوکر رفت. با دیدن شوکر ترسیدم و چند ضربه به او زدم. من قصد کشتن فرشاد را نداشتم.

پدر و مادر فرشاد نیز شکایت خود را علیه عاملان قتل فرزندشان به دادسرا ارائه کردند و خواستار قصاص عاملان جنایت شدند.

با توجه به رعب و حشت ایجادشده در منطقه به دلیل ارتکاب قتل، دادستانی اسلامشهر ظرف ۳ روز رسیدگی به این پرونده را به سرانجام رساند و بعد از تکمیل پرونده برای هر ۳ متهم این پرونده کیفرخواست صادر شد و دادستان برای عامل اصلی قتل درخواست قصاص در ملأعام کرد.

با توجه به حساسیت ایجادشده در این ماجرا، پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد و این پرونده به شعبه یک با ریاست رئیس دادگاه کیفری استان تهران ارجاع شد و پس از تعیین وقت سریع، متهمان در روزهای آینده محاکمه خواهند شد.

کد خبر 500562

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha