رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: امسال برخلاف سال‌های گذشته به دلیل شیوع کرونا نمایشگاه طرح ضیافت ویژه ماه رمضان برگزار نخواهد شد.

کالاهای اساسی

به گزارش همشهری آنلاین یدالله صادقی در گفت‌وگو با میزان درباره نحوه عرضه کالاهای اساسی ماه مبارک رمضان در تهران اظهار کرد: به منظور تنظیم بازار ماه مبارک رمضان، بخشی از ذخایر روغن، برنج، شکر، گوشت قرمز منجمد و مرغ منجمد برای توزیع در اختیار استان‌ها قرار داده می‌شود.

رئیس سازمان صنعت استان تهران افزود: همچنین طرح نظارتی برای اینکه تامین و توزیع به موقع صورت بگیرد و متخلفان نیز به مراجع قانونی معرفی شوند اجرا می‌شود.

وی گفت: هماهنگی با فروشگاه‌های زنجیره‌ای، سازمان میادین، تعاونی‌های کارگری و کارمندی برای تامین کافی کالا و مایحتاج مردم و اعضای تحت پوشش صورت گرفته است.

صادقی با بیان اینکه هماهنگی با انجمن‌های تولیدکنندگان کالاهای اساسی و ضروری برای افزایش تولید و شرکت‌های پخش برای توزیع به موقع کالا انجام شده است، خاطرنشان کرد: همچنین هماهنگی لازم با انجمن خرما نیز صورت می‌گیرد تا این کالا در مراکز میادین تره بار و با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار عرضه شود.

رئیس سازمان صنعت استان تهران تصریح کرد: امسال برخلاف سال‌های گذشته به دلیل شیوع کرونا نمایشگاه طرح ضیافت ویژه ماه رمضان برگزار نخواهد شد و در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، تعاونی‌های کارگری و کارمندی و سازمان میادین کالاها با تخفیف عرضه می‌شود.

وی درباره علت افزایش قیمت برخی از کالاها مانند حبوبات، برنج و چای تصریح کرد: علت تغییر قیمت همیشه ناشی از تغییر در طرف عرضه و تقاضا است بر این اساس ستاد تنظیم بازار این موضوعات را در دستور کار دارد و برای افزایش عرضه برنج، شکر، روغن از ذخایر استفاده می‌کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران ادامه داد: درباره تامین حبوبات هم به شرکت بازرگانی دولتی ماموریت داده شده تا با واردات کسری نیاز بازار داخل را تامین کند که با تخصیص ارز و با پیگیری شرکت بازرگانی روند واردات حبوبات تسریع و عرضه تقویت می‌شود تا تعادل قیمتی شکل بگیرد.

صادقی با بیان اینکه نصب پارچه‌نوشته یا بنر بر سر در فروشگاه‌ها و مکان‌های عرضه کالاهای اساسی ماه رمضان بستگی به تصمیم ستاد تنظیم بازار دارد، تاکید کرد: هیچ‌گونه کمبود کالایی در بازار وجود ندارد و کالا به اندازه کافی نه تنها برای ماه رمضان بلکه تا پایان سال تامین شده است.

کد خبر 500557

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha