رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان درباره برگزاری جشنواره خوارزمی در سال جاری توضیح داد.

جشنواره خوارزمی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، فاطمه مهاجرانی رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان در نشست خبری که با تلاش استان یزد و با موضوع جشنواره خوارزمی در فضای مجازی برگزار شد، با تشریح مراحل این جشنواره اظهار کرد: تغییر نوع داوری در جشنواره خوارزمی از موضوعات مهمی است که در این نشست مطرح می‌شود.

وی افزود: بسیاری از رویدادهای موجود کشور از جنس اندازه‌گیری دانش است و دانش نیز ناشی از جمع آوری اطلاعات است لذا مدیریت حجمی از داده‌ها به تولید دانش منجر می‌شود.

مهاجرانی تصریح کرد: اغلب اوقات کلاس‌های درس جنبه انتقال اطلاعات را دارد اما آنچه کلاس‌های درس مدارس سمپاد را از سایر کلاس‌ها متمایز می‌کند، روشی است که در این مدارس منجر به ایجاد نگرش در دانش آموزان می‌شود.

وی ادامه داد: در نظام تعلیم و تربیت بسیاری از اوقات اهداف آموزشی محقق نمی‌شود اما در مدارس سمپاد تلاش می‌کنیم رویکرد و توانمندی حل مسأله را در دانش آموزان به وجود آوریم و یکی از راه‌های انجام این مأموریت برگزاری جشنواره است.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان افزود: جشنواره یکی از زمینه‌های ایجاد خلاقیت است زیرا دانش‌آموز مسأله را تعیین، بررسی و واکاوی و برای حل آن تلاش می‌کند  بنابراین برگزاری جشنواره‌ها موضوعی مهم است که بسیار باید تقویت شود.

وی گفت: جشنواره خوارزمی کاری مشارکتی است که بیش از ۲۰ سال با همکاری خوب تیمی برگزار شده است و با توجه به اینکه ضروری است تا از ابزارهای فناوری جدید بهره‌مند شویم از سال قبل به سمت برگزاری الکترونیک جشنواره رفتیم لذا تلاش می‌کنیم اشکالات موجود جشنواره را برطرف و به شکل بهتری آن را برگزاری کنیم.

مهاجرانی از برگزاری داوری‌های امسال جشنواره به شکل الکترونیکی خبر داد و اظهار کرد: با توجه به ارزشمند بودن برگزاری جشنواره‌ها، از سال آینده جشنواره خوارزمی برای علوم پایه و جشنواره فارابی برای دانش‌آموزان علوم‌انسانی برگزار خواهد شد.

کد خبر 500492

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha