مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کرمانشاه با اشاره به راه‌اندازی پویش همدلی برای کمک به افراد متأثر از شیوع کرونا گفت: بسته‌های معیشتی ۲۰۰ هزارتومانی را بین نیازمند توزیع خواهیم کرد.

توزیع بسته های معیشتی توسط هلال احمر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، فرزین معتمدی اظهار کرد: در راستای فرمایشات مقام معظم‌رهبری مبنی بر اینکه برای مقابله با کرونا باید در جامعه همدلی ایجاد کرد، به راه‌اندازی پویش همدلی برای کمک به نیازمندان اقدام کردیم.

وی افزود: در این پویش پس از دریافت کمک‌های نقدی مردم، نیکوکاران، اعضای اتاق بازرگانی، شرکت‌های خصوصی و ارگان‌های دولتی، بسته‌های معیشتی را بین افراد نیازمند توزیع خواهیم کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه عنوان کرد: کمک‌ها فقط توسط کمیته امداد و هلال‌احمر جمع‌آوری می‌شود و در روزهای آینده کار شناسایی افراد نیازمند در سطح استان آغاز خواهد شد.

معتمدی توزیع داد: افرادی همچون دست‌فروشان، کارگران فصلی و دیگر افرادی که پس از شیوع بیکاری کرونا زندگی آنان تحت تأثیر قرار گرفته است نیز مشمول دریافت این بسته‌های خواهند شد.

وی ارزش بسته‌های حمایتی را ۲۰۰ هزار تومان برآورد کرد و گفت: احتمال دارد که این میزان در قالب اعطا اقلام غذایی ضروری و موردنیاز توزیع شود.

به گفته مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه شماره‌ حساب ۴۹۷۸۶۴۵۴۵۱ بانک ملت جمعیت هلال‌احمر برای دریافت کمک‌های نقدی مردم در این پویش معرفی‌ شده است.

معتمدی افزود: افراد همچنین می‌توانند با شماره‌گیری *۱۱۲*۸۳# توسط تلفن‌های همراه کمک‌های خود را برای حضور در این پویش به‌حساب جمعیت هلال‌احمر واریز کنند.

وی گفت: نقش رسانه‌ها در جمع‌آوری کمک‌های مردم بسیار مؤثر است، تمام افراد جامعه می‌توانند با اعطا کمترین مبلغ به سهم خود در این پویش شرکت کنند.

توزیع پنج هزار بسته بهداشتی در مناطق حاشیه‌ای

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه اعلام کرد: با کمک اعضای داوطلب جمعیت حدود پنج هزار بهداشتی در مناطق حاشیه‌ای شهر کرمانشاه توزیع کردیم.

مدرسی گفت: این بسته‌ها شامل دستکش، ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده بودند، ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار برای توزیع این بسته‌ها در مناطق حاشیه‌ای شهر کرمانشاه در نظر گرفته شد.

وی اظهار کرد: این بسته‌ها بین افراد نیازمند توزیع شد، به‌منظور جلوگیری از ازدحام در زمان توزیع بسته‌ها ساعت هشت صبح بسته‌ها در منازل افراد شناسایی‌شده تحویل دادیم.

حمایت از بیماران خاص

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه با اشاره به برنامه‌های این جمعیت برای حمایت از بیماران خاص بیان کرد: بر اساس اعلام وزارت بهداشت ۷ هزار و ۷۲۹ فرد مبتلابه بیماری‌های خاص تاکنون در کرمانشاه شناسایی‌شده‌اند.

معتمدی ادامه داد: جمعیت هلال‌احمر در یک طرح ملی در حال تهیه بسته‌های بهداشتی برای این افراد است که تا ۱۰ روز آینده این بسته‌ها وارد کرمانشاه و توزیع می‌شوند.

وی عنوان کرد: این بسته‌ها با همکاری دانشگاه علوم پزشکی درب منزل افراد مبتلابه بیماری‌های خاص در سراسر استان به آنان تحویل داده خواهد شد.

کیانوش جهانپور ،رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت روز یکشنبه ۲۴ فروردین اعلام کرد: تاکنون ۷۱ هزار و ۶۸۶ نفر در کشور به‌طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۱۷ نفر در ۲۴  ساعت گذشته، تعداد جان‌باختگان کرونا در کشور به چهار هزار و ۴۷۴ نفر رسیده است.

کد خبر 500439

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha