مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند تهران از مذاکره و توافق با چین برای تهیه و به‌کارگیری نخستین دستگاه امحا و بی‌خطرسازی پسماند بیمارستانی با ظرفیت یک تن در ساعت خبر داد.

حناچی

به گزارش همشهری آنلاین، صدرالدین علیپور مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با اعلام این خبر گفت: در بهمن سال گذشته، پسماندهای پزشکی روزانه ۷۰ تن بوده است، اما این آمار هم به روزانه ۱۱۰ تن رسیده که بسیار پرریسک است؛ در این زمینه با سختگیری‌ها و توجه به همه پروتکل‌های مربوط به پوشش ایمن، دفن این زباله‌ها را با شرایط ویژه داریم.

علیپور از مذاکره با چین برای ورود دستگاه بی‌خطرسازی پسماند بیمارستانی خبر داد و گفت: پیرو مذاکرات شهردار تهران و سفیر چین، مقرر شد این دستگاه که با روش ماکرو ویو پسماندهای پرخطر بیمارستانی را بی‌خطر می‌کند، وارد تهران شود و مورد استفاده قرار گیرد.

وی توضیح داد: پسماندهای بیمارستانی با روش اتوکلاو بی‌خطر و پکیج می‌شوند، اما با توجه به حساسیت در خصوص بیمارستان‌های ویژه بیماران کرونایی و احتمال نقص در سیستم بی‌خطرسازی در برخی بیمارستان‌ها، ضرورت ورود این دستگاه وجود دارد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند افزود: این دستگاه که می‌تواند ساعتی یک تن و به صورت روزانه ۱۰ تن پسماند کرونایی را بی‌خطر کند، یک میلیون دلار ارزش دارد که در اختیار شهرداری تهران قرار خواهد گرفت.

کد خبر 500342
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha