رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: با وجود شیوع ویروس کرونا و همت مردم و تلاش جهادگران تاکنون ۹ هزار و ۲۰۰ هکتار از عرصه‌های مختلف این استان علیه آفت ملخ صحرایی سمپاشی شده است.

مبارزه با ملخ

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، محمدتقی منوچهری  افزود: عملیات سمپاشی علیه ملخ صحرایی سال گذشته ۹۷- ۹۸ در سطح ۱۰۴ هزار هکتار از عرصه‌های استان بوشهر انجام شد و با توجه به وجود ۳۰ کانون آلوده سال گذشته و اضافه شدن ۲۵ کانون آلوده سال جاری انتظار می‌رود سطح مبارزه امسال سه برابر سال گذشته باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: جهادگران، جهاد کشاورزی درحالی‌که با کرونا مبارزه می‌کنند با آفت‌های کشاورزی هم در ستیز هستند، در زمان حاضر ۳۰۰ نفر به‌صورت مستقیم در قالب ۵۵ اکیپ ردیاب و ۲۰ تیم با ۱۰۰ دستگاه سمپاش پشت تراکتوری، فرغونی، یو ال وی، اتومایزر، میکرونر و دیگر سمپاش‌ها در مبارزه با ملخ‌ها فعال هستند.

منوچهری اضافه کرد: اکنون ریزش ملخ‌ها در پنج کانون دشت پلنگ و پشت تنگ دشتی، درگو کاکی، درنگ دشتستان و خاییز تنگستان است که عملیات مبارزه با تلاش جهادگران، جهاد کشاورزی در این کانون‌ها ادامه دارد.

وی افزود: باهمت همه جهادگران این استان تاکنون خسارتی به زمین‌های کشاورزی استان بوشهر وارد نشده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر ادامه داد: تاکنون بیش از ۱۳ تن سم برای مبارزه با آفت ملخ صحرایی در استان بوشهر مصرف‌شده است این در حالی است که ۲۰ تن سم نیز در انبار برای مبارزه با ملخ ذخیره‌شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود سطح مبارزه با ملخ‌های صحرایی به افزون بر ۳۳۰ هزار هکتار افزایش یابد.

کد خبر 500339

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha