معتادان و کارتن خواب ها از خیابان ها و محله های منطقه یک جمع آوری و ساماندهی می شوند.

معتادان

شهره کیانوش راد-همشهری آنلاین: «مجید صالحی» مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه یک با بیان این خبر گفت:« پراکندگی معتادان در برخی محله های منطقه یک نگرانی هایی را برای اهالی و کسبه به دنبال داشته است. شهرداری منطقه یک با جمع اوری افراد بی خانمان آنها را برای رفتن به گرمخانه ها ترغیب می کنند. در منطقه یک گرمخانه ازگل با ظرفیت 40 نفر آماده ارائه خدمات به افراد بی خانمان است اما این افراد پس از استقرار شبانه، روزها به خیابان ها می آیند. شهرداری با کمک نواحی ده گانه و سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با نا امن کردن نقاط بی دفاع شهری برای کارتن خواب ها،  نسبت به پاکسازی این اماکن و  محله ها تلاش می کند تا رضایت شهروندان را تامین کند. جمع آوری معتادان متجاهر وظیفه نیروی انتظامی است و در اختیار شهرداری نیست ، اما شهرداری آمادگی همکاری دراین خصوص براساس وظایف قانونی را دارد.»
«حسین فتحی» مدیر مرکز خدمات اجتماعی شهرداری منطقه یک هم درباره اقدامات انجام شده در این زمینه گفت:« مرکز با همکاری تعدادی از نواحی این منطقه و سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران در راستای نگهداشت شهر و از سویی مقابله با ویروس کرونا از تاریخ ۲۵ اسفند ماه سال گذشته اقدام به بازدید از نقاط بی دفاع شهری و جمع آوری و ساماندهی افراد بی خانمان از این نقاط کرده است.»  

او افزود:« بازار تجریش،اطراف امام زاده صالح(ع)، حاشیه رودخانه مقصود بیک، اطراف ساختمان مرکزی شهرداری منطقه و معابر و کوچه های پیرامون از مکان هایی است که در آنها اقدامات خدمات اجتماعی انجام شده است.»

همچنین مرکز خدمات اجتماعی شهرداری منطقه یک با همکاری نواحی دهگانه به ویژه نواحی ۳،۷،۸ اکیپ های دائمی گشت را در این نواحی به منظور جذب افراد کارتن خواب و بی خانمان از معابر مستقر کرده است.
 

کد خبر 500308

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha