استاندار گلستان اظهار کرد: بارش‌های نوروزی خسارت‌هایی را در نقاطی از استان به همراه داشته است به همین دلیل روند آغاز فعالیت عمرانی و جابه‌جایی ۴۰ واحد مسکونی آسیب‌دیده از رانش زمین در روستای آق‌امام شهرستان مراوه‌تپه با مطالعات دو نقطه مورد نظر، ازسوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، تسریع خواهد شد.

استانداری گلستان

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گلستان، دکتر هادی حق‌شناس در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان ضمن تبریک سالروز افتتاح بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به فرمان حضرت امام‌(ره) بیان کرد: بر اثر بارش ۴۰ میلی‌متر باران و رانش زمین در ۱۶ فروردین ۲۵ واحد مسکونی در این منطقه تخریب شده و ۱۵ واحد دیگر نیازمند جابه‌جایی است.

وی افزود: در حال حاضر دو نقطه، یکی در کنار روستای فعلی و دیگری در فاصله ۹۰۰ متری از روستا برای جابه‌جایی مورد نظر هستند که با نظارت فرمانداری باید مطالعات زمین‌شناسی بنیاد مسکن به‌ منظور بررسی استقامت زمین ظرف مدت یک ماه انجام شود.

استاندار گلستان اظهار کرد: باید آمادگی برای مکان سوم جابه‌جایی هم وجود داشته باشد تا در صورت عدم پایداری مکان‌های اولیه استقرار روستا در مکان جایگزین انجام شود.

دکتر حق‌شناس اضافه کرد: دستگاه‌های خدمت‌رسان نظیر آب، برق، گاز و راه برآورد اولیه را برای جابه‌جایی واحدهای مسکونی آسیب‌دیده داشته باشند تا بتوان با تامین اعتبار هرچه زودتر مراحل جابه‌جایی انجام شود.

بر اثر بارش ۴۰ میلی‌متر باران و رانش زمین در ۱۶ فروردین ۲۵ واحد مسکونی در روستای آق‌امام شهرستان مراوه‌تپه تخریب شده و ۱۵ واحد دیگر نیازمند جابه‌جایی است که البته این رانش خسارات جانی به دنبال نداشته است.

گفتنی است در این جلسه فرماندار مراوه‌تپه، سرپرست بنیاد مسکن، مدیر کل مدیریت بحران استانداری و دیگر مدیران مرتبط گزارشی از وضعیت فعلی روستای آق‌امام و برنامه‌های قابل اجرا برای جابه‌جایی واحدهای آسیب‌دیده ارائه کردند.

کد خبر 500299

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha