رئیس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران از عدم پرداخت عیدی و پاداش برخی کارگران پیمانکاری شهرداری خبر داد.

افشین حبیب زاده

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، افشین حبیب‌زاده صبح امروز در جلسه شورای شهر تهران بعد از استماع گزارش معاونت خدمات شهری شهرداری تهران در مورد اقدامات انجام شده در مورد کنترل شیوع کرونا در تهران ضمن تشکر از همه سازمان‌های معاونت خدمات شهری، گفت: مطلع هستیم که پرسنلی که به طور مستقیم با شهرداری در ارتباط هستند غربالگری شده و در حد بضاعت نیز به آنها وسایل بهداشتی و حفاظتی داده شده است.

وی با بیان اینکه کارگران پیمانکاری طرف قرارداد با شهرداری در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا هستند اما هنوز غربالگری نشدند، تصریح کرد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته و اخبار کسب شده، هم غربالگری کارگران پیمانکاری صورت نگرفته و هم وسایل بهداشتی و حفاظت فردی در اختیار آنها قرار نگرفته است.

حبیب‌زاده با بیان اینکه متاسفانه بخشی از کارگران پیمانکاری‌ها هنوز عیدی و پاداش سال قبل و بعضا حقوق اسفند ماه خود را نیز دریافت نکرده‌اند، گفت: این در حالی است که ما بخشنامه‌ای داشتیم مبنی بر اینکه پیمانکاران طرف قرارداد با شهرداری ملزم به رعایت حقوق کارگران هستند که باید اعلام کنم نه تنها الزامات مطرح شده در این بخشنامه مورد اجرا قرار نگرفته است بلکه حتی حق مرخصی کارگران نیز به آنها پرداخت نشده است.  

وی افزود: اساسا مقررات قانون کار درباره کارگران پیمانکاری طرف قرارداد با شهرداری انجام نشده و کارگران هر روز در وضعیت بدتری قرار می‌گیرند. بایستی این موضوع را جدی بگیریم و آن بخشنامه که عین قانون بود، مورد اجرا قرار گیرد.

  • درخواست برای اختصاص سهمی از صندوق توسعه ملی به شهرداری تهران

میرلوحی عضو شورای شهر تهران نیز با اشاره به اینکه دولت بسته یکهزار میلیاردی را به تصویب رسانده و یک میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برداشت کرده است، گفت: بعید است که دولت به وضعیت درآمدی پایتخت بی‌توجه باشد. آیا سهمی از منابع تخصیص یافته در این خصوص متوجه شهرداری تهران خواهد شد؟

وی تاکید کرد: شهرداری تهران در اسفند ۹۷ بیش از ۲۸۰۰ میلیارد تومان ورودی نقدی به خزانه داشته است و با وجود رکود و تورم و تحریم، علاوه بر انجام وظایف اجرایی و تکمیل پروژهای عمرانی و مترو، بدون فروش دارایی‌ها و پرداخت بخشی از تعهدات بانکی سال‌های ۹۴ و ۹۵ موفق بوده است ولی متاسفانه نه تنها مورد نظر بانک مرکزی قرار نگرفته بلکه به عوض تیم قبلی که در سال ۹۵ ، ۵۳۰۰ میلیارد تومان استقراض نموده و ۶۹ هزار میلیارد تومان بدهی به ارث گذاشته، مدیریت کنونی را مورد کم‌مهری قرار داده و از پرداخت ۹۱۰ میلیارد تومان اوراق قرضه بانک آینده که شش ماه قبل فروخته شده و تاکنون شهرداری میلیاردها تومان هزینه و سود آن را پرداخت کرده نیز سرباز زده است.

میرلوحی افزود: طی دو ماه ۳۰۰۰ میلیارد تومان کسری درآمد وجود دارد و هنوز وضعیت اردیبهشت و خرداد مبهم است. صدور پروانه و پایان کار در تعلیق، درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده بلاتکلیف، درآمدهای مترو در سطح ۲۰ درصد قبل از بحران و بقیه بخش‌ها نیز به همین شکل است؛ لذا از رئیس جمهور و دولت انتظار توجه داریم. اگر چنین نشود پرداخت حقوق کارکنان و نگهداشت شهر با مشکل مواجه می‌شود. از محل صندوق توسعه ملی و یا پرداخت علی‌الحساب خزانه مشابه فروردین ۹۸ این مشکل مرتفع خواهد شد.

کد خبر 500293

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha