در حالی که خودداری رئیس جمهور مکزیک از کنار گذاشتن طرح های خود برای بازسازی شرکت نفت دولتی این کشور خشم ولیعد عربستان را برانگیخته، سرنوشت بزرگترین تلاش اوپک و متحدانش برای کاهش تولید نفت و بازگرداندن ثبات به بازار وضعیتی نامشخص یافته است.

اوپك 833

به گزارش همشهری آنلاین تسنیم به نقل از رویترز نوشت: در حالی که خودداری رئیس جمهور چپگرای مکزیک از کنار گذاشتن طرح های خود برای بازسازی شرکت نفت دولتی این کشور، پمکس خشم ولیعد عربستان را برانگیخته، سرنوشت بزرگترین تلاش اوپک و متحدانش برای کاهش تولید نفت و بازگرداندن ثبات به بازار وضعیتی نامشخص یافته است.

در طی ۳ روز گذشته، مکزیک با مقاومت در برابر فشارهای عربستان برای پیوستن به کاهش تولید جهانی نفت صنعت نفت را با بلاتکلیفی مواجه کرده است. قیمت نفت به دنبال شیوع ویروس کرونا و تعطیلی گسترده اقتصادهای جهان شاهد افت شدیدی بوده است.

خودداری آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهوری مکزیک از کاهش ۲۳ درصدی تولید نفت خود نشان می دهد که وی اولویت بیشتری به طرح های خود برای احیای شرکت نفت دولتی مکزیک می دهد تا منافع جمعی تولیدکنندگان جهانی نفت.

لوپز که مصمم به تقویت موقعیت شرکت به شدت مقروض پمکس است پیشنهاد کرده که به جای ۴۰۰ هزار بشکه تنها ۱۰۰ هزار بشکه از تولید نفت خود کم کند.

حتی پیشنهاد ترامپ مبنی بر کاهش ۲۵۰ هزار بشکه ای نفت آمریکا از جانب مکزیک نیز نتوانسته سعودی ها را راضی کند. این در حالی است که برخی دیگر از تولیدکنندگان عضو اوپک پلاس خواستار نهایی شدن توافق بدون جلب رضایت مکزیک هستند.

یک منبع آگاه در اوپک گفت:‌ «اگر اوپک پلاس این موضوع را بپذیرد و هرکس که ارقام پیشنهادی را دوست ندارد بتواند از گروه خارج شود آنگاه ما در شرایط بسیار بدی قرار خواهیم گرفت.

در همین حال کاخ کرملین روز شنبه ابراز امیدواری کرد که تولیدکنندگان نفت بتوانند به اجماعی بر سر کاهش تولید دست یابند. دمیتری پسکوف سخنگوی دولت روسیه افزود، تلاش های سخت برای متقاعد کردن طرف مکزیکی ادامه دارد.

کد خبر 500234

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha