یکشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۳
۰ نفر

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری سنندج از برگزاری جشنواره موسیقی و خانواده سنندج شهر جهانی موسیقی به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر سنندج با همکاری انجمن موسیقی ایران شعبه کردستان خبر داد.

جشنواره موسيقي سنندج

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سرکه‌وت نجفی افزود: یکی از رویدادهای مهم فرهنگی در سال ۹۸ ثبت شهر سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی در یونسکو بود.

وی عنوان کرد: موسیقی یکی از پر طرفدارترین هنرها در سنندج است و همواره این شهر خاستگاه هنرمندان بنام بوده است.

نجفی افزود: با توجه به محدودیت‌های به وجود آمده در برگزاری مراسم فرهنگی به‌دلیل شیوع بیماری کرونا، این شهرداری با همکاری شورای اسلامی شهر و انجمن موسیقی ایران شعبه کردستان به برگزاری جشنواره موسیقی اقدام کرده است.

وی گفت: این جشنواره در راستای تقویت روحیه همدلی و حفظ انسجام بنیان خانواده در این ایام که اعضای خانواده بیشتر در کنار هم هستند، برگزار خواهد شد.

نجفی تاکید کرد:  این جشنواره و در راستای انجام فعالیت هنری خانواده‌ها در کنار هم و همچنین قطع نشدن ارتباط شهروندان با اهداف شهر خلاق به صورت دوره‌ای هر ۲ هفته یک بار انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: در هر دوره با مشارکت صاحب‌نظران محورهای جشنواره انتخاب شده و با توجه به اینکه دوره دوم همزمان با ماه مبارک رمضان خواهد بود از محورهای دینی و آیینی بهره خواهیم برد.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری سنندج گفت: محورهای این جشنواره شامل اجرای خانوادگی به صورت همخوانی، تک‌نوازی سازهای سنتی و محلی و اجراهای فردی است.

نجفی بیان کرد: محورهای این دوره از جشنواره با عنوان گورانی، چه پله و بهرتهونانه خواهد بود.

وی تاکید کرد: علاقمندان به شرکت در بخش گورانی باید از آثار هنرمندان نامی استاد حسن زیرک و استاد سید علی اصغر کردستانی استفاده کنند.

نجفی بیان کرد: شهروندان و علاقمندان می‌توانند آثار خود را تا ۵ اردیبهشت ۹۹ در قالب فایل تصویری به مدت ۳  دقیقه و حجم حداکثر ۱۰ مگا بایت همراه با مشخصات فردی کامل و شماره تماس به آدرس‌های زیر SANANDAJUNESCOCREATIVECITY@GMAIL.COM و شماره ۰۹۱۸۹۷۱۰۰۱۳ ارسال کنند.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری سنندج تاکید کرد: آثار ارسالی توسط انجمن موسیقی داوری و به ۱۰ اثر برتر، هر اثر ۵  میلیون ریال اهدا خواهد شد.

کد خبر 500182

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha