مراکز فرهنگی، آموزشی علمی و حتی ورزشی با شیوع بیماری «کرونا» تعطیل شده اند. مراکزی که روزانه صدها مراجعه کننده داشتند و خدمات مختلفی به شهروندان ارائه می دادند. هر چند «کووید 19» در این مراکز را بست اما آموزش ها را تعطیل نکرد و مدیران، خدمات را به فضای مجازی انتقال دادند. مانند کاری که از سوی مدیران فرهنگسرای «عترت» انجام می شود.

مصطفی بیات مدیر فرهنگسرای عترت

همشهری آنلاین- زینب زینال زاده: فرهنگسرای عترت در منطقه 12 مرکز فرهنگی است که روزانه بیش از صدها کودک و نوجوان، پیر و جوان، زن و مرد به آن مراجعه و در کلاس های متنوع فرهنگی، آموزشی، هنری و ورزشی آن شرکت می کردند. شیوع بیماری کرونا، کلاس ها را تعطیل کرد اما مدیر این مجموعه فرهنگی با توجه به نیاز سنجی های انجام شده، خدمت رسانی را تعطیل نکرد و برنامه های فرهنگسرا را به دنیای مجازی منتقل کرد. «مصطفی بیات»، مدیر فرهنگی هنری منطقه 12، در گفت و گو با خبرنگار ما می گوید: «این روزها بهترین راه مقابله با کرونا، قرنطینه خانگی است. بنابراین در چنین شرایطی غنی سازی اوقات فراغت شهروندان به ویژه کودکان، نوجوانان و جوانان و البته قشر سالمند لازم و ضروری است.»

او ادامه می دهد: «با علم به این موضوع، برنامه های پیش بینی شده که قرار بود در فواصل مختلف و در مناسبت های ملی و مذهبی با حضور با شکوه مردم در فرهنگسرا  اجرا شوند را به  فضای مجازی بردیم تا ماندن در خانه برای شهروندان دلنشین تر شود.»

ساخت کلیپ های مختلف با موضوع آشنایی با ویروس کرونا و راه­های انتقال و کارهای پیشگیرانه و همچنین کلیپ هایی در قالب آموزشی، سرگرمی و تفریحی ویژه کودکان و نوجوانان کارهایی هستند که تهیه و در فضای مجازی فرهنگسرا منتشر شده اند.

به گفته بیات، تولید و پخش برنامه های ملی و مذهبی هم به زودی انجام می شود: «پیش از شیوع بیماری کرونا، برنامه های ملی و مذهبی با مشارکت شهروندان در میدان آیینی «امام حسین»(ع) اجرا می شد اما اکنون شرایط اجرای برنامه ها تغییر کرده است. برای همین برنامه های آیینی هم تهیه و در فضای مجازی منتشر می شوند.»

مدیر فرهنگی هنری منطقه12 در پایان می گوید: «امیدوارم با همدلی و همراهی یکدیگر بتوانیم این ویروس منحوس را شکست دهیم و شاهد اجرای برنامه های شاد و مفرح در معابر و بوستان های شهر باشیم.»

به گفته بیات، علاقه مندان برای کسب اطلاع از زمان و چگونگی اجرای برنامه های مختلف فرهنگسرای عترت می توانند با شماره 33256560  تماس بگیرند.

کد خبر 500075

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha