نخستین خط تولید کیت سرولوژی کرونا در کشور با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری در شرکتی دانش بینان در شهرک بهارستان کرج راه‌اندازی شد.

کیت کرونا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، مدیر کسب‌وکار مجموعه ای دانش‌بنیان گفت: پروژه کیت‌های سرولوژی کرونا باهدف تشخیص این‌که آیا سیستم ایمنی بدن افراد جامعه نسبت به این بیماری پاسخ داده است یا خیر به تولید رسیده است.

وحید یونسی در حاشیه رونمایی از این کیت در شهرک بهارستان کرج، استان البرز  افزود: این محصول به لحاظ کاربردی در کنار کیت‌های تشخیصی است و به‌عنوان یک ابزار صرف تشخیصی نیست و موازی با کیت‌های تشخیصی کرونا مورداستفاده قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد: بنابراین این کیت‌ها با بررسی جوامع و مشاغل مختلف در سیاست‌گذاری استفاده می‌شود و این کیت‌ها به پزشکان و سیاست‌گذاران نظام سلامت کمک می‌کند که موضوع فاصله‌گذاری هوشمند در شهرها و مشاغل مختلف اجرایی شود.

وی گفت: این کیت‌های تشخیصی ابتدا در برخی از مشاغل که ریسک بالایی دارند مانند کادر درمان و ارتباطاتی که نمی‌تواند قطع شود آغاز و بررسی می‌شود که چه درصدی از این افراد با بیماری ویروسی کرونا مواجه شده‌اند و پس‌ازآن به ترتیب وارد خوشه‌های مختلف جوامع می‌شود تا به یک دید کلی و جامعی از اتفاقاتی که در ٢ماه گذشته با این بیماری ایجادشده به آن برسیم.

یونسی یادآور شد: پنج هزار آزمایشگاه در کشور می‌توانند از این کیت‌ها استفاده و محدودیتی وجود ندارد چراکه توان تولید این مجموعه دانش‌بنیان هشت میلیون تست در ماه است.

وی بیان کرد که کاربرد اصلی این کیت برای سیاست‌گذاری است این‌که در کدام مناطق وضعیت قرمز بوده و شیوع بیشتر یا سابقه ویروس در هر منطقه با این تست‌ها به چه شکل است.

به گفته وی هر کیت در ٧٥دقیقه ٩٦نفر را تست می‌کند و در نوع خود این کیت‌ها در دنیا کم‌نظیر است.

کد خبر 500002

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha