فرماندار بویین زهرا گفت: برخی زیرساخت‌های شهرستان از قبیل راه‌های روستایی، تاسیسات گاز و برق، بسترهای رودخانه، کوره‌های آجرپزی، باغ‌ها و مزارع بر اثر طغیان رودخانه و جاری شدن سیل خسارت دید.

سیل

به گزارش همشهری‌آنلاین،  علی رحمانی شنبه ۲۳ فروردین در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر کارشناسان دستگاه‌های مربوط در حال جمع بندی و تخمین خسارات وارده به شهرستان هستند و تا چند روز آینده گزارش نهایی در این زمینه اعلام خواهد شد.

وی در خصوص سرمازدگی محصولات زراعی و باغی شهرستان، اضافه کرد: با توجه به بارش برف و رطوبت هوا در شهرستان، خوشبختانه میزان برودت هوا تا حد سرمازدگی نبوده و تا به امروز گزارشی از سرمازدگی محصولات در بویین زهرا دریافت نشده است.

فرماندار بویین زهرا در خصوص آبگرفتگی معابر، پل‌ها و زیرگذرهای ورودی و خروجی شهرستان، گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته آبگرفتگی جزیی در سطح شهر بویین زهرا و مسیر ورودی روستاها داشتیم که هم اکنون همه این مشکلات رفع شده و با چالش جدی مواجه نیستیم.

وی اضافه کرد: تنها در بالا دست شهرستان، میزان آب ورودی به رودخانه حاجی عرب بسیار بالا است و نیروهای آب منطقه‌ای تلاش می‌کنند برای جلوگیری از خسارات احتمالی، میزان دبی رودخانه را در شاخه بهرام آباد و صادق آباد تقسیم کنند.

رحمانی گفت: خوشبختانه در سال گذشته لایروبی رودخانه حاجی عرب به موقع انجام شده است و هم اکنون مشکل جدی در کنترل این رودخانه وجود ندارد.

شهرستان بویین زهرا در ۵۵ کیلومتری مرکز قزوین واقع شده‌است.

کد خبر 500001

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha