شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹
۰ نفر

پری منصوری، نویسنده و مترجم درگذشت.

پری منصوری

به گزارش همشهری آنلاین، کامیار عابدی، نویسنده و منتقد ادبی با اعلام این خبر به ایسنا گفت: پری منصوری در روز جمعه (۲۲ فروردین۱۳۹۹) پس از چند سال بیماری در لندن درگذشت.

پری منصوری متولد ۱۳۱۴ بود و در دهه‌های ۱۳۴۰ تا ۱۳۸۰ کتاب‌های داستانی متعددی برای کودکان و نوجوانان ترجمه کرده و خودش نیز داستان‌هایی نوشته بود. «بچه‌های راه‌آهن» نوشته ادیت نِزبیت (انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان-۱۳۵۵) که بر اساس آن فیلمی نیز ساخته و در تلویزیون ایران هم پخش شده است از معروف‌ترین ترجمه‌های او است و چندین بار تجدید چاپ شده است.

«باران بهاری» (داستان‌های کوتاه از نویسندگان جهان - انتشارات آبانگاه-۱۳۸۱)، «روزی از روزهای زندگی» نوشته مانلیو آرگه تا(نشر مروارید-۱۳۸۴) از دیگر ترجمه‌های او است. از جمله داستان‌های او می‌توان به «بالاتر از عشق» (انتشارات شباهنگ-۱۳۶۹) و «مهمانی در غربت» (لندن-۱۳۷۶) اشاره کرد. پری منصوری در رشته‌های زبان و ادبیات انگلیسی و علوم اجتماعی در دانشگاه تهران تا اخذ درجه فوق لیسانس درس خوانده بود. او همسر محمود کیانوش (شاعر، نویسنده، مترجم و منتقد ادبی سرشناس) بود و همراه همسر و فرزندانش در سال ۱۳۵۴ به انگلستان مهاجرت کرده بود و در این کشور زندگی می‌کرد.

کد خبر 499983

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha