مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰
۰ نفر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: هم‌اکنون ۲ آزمایشگاه تشخیص کرونا در ایلام فعال است.

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شبستان، محمد کریمیان اظهار کرد: در حال حاضر استان ایلام ۲ آزمایشگاه تشخیص کرونا دارد که هم‌اکنون طی ۲۴ ساعت نتیجه آزمایش بیماری در استان آماده می‌شود و این مدت زمان در نتیجه آزمایش شاید حتی از میانگین کشوری هم مناسب‌تر باشد.

وی افزود: در ابتدای شیوع بیماری مجهز به چنین آزمایشگاه‌هایی در استان نبودیم و به ناچار آزمایش‌ها به تهران، اهواز و کرمانشاه ارسال می‌شد که اعلام نتیجه آنها بسیار کند بود.

کریمیان ادامه داد: در خصوص افرادی که تست کرونای آنان مثبت اعلام می‌شود از طرف مراکز بهداشتی و درمانی بلافاصله با خانواده آنها تماس گرفته می‌شود و اگر هر کدام از اعضای خانواده شخص مبتلا علامت‌دار باشد، آن شخص به مراکز درمانی ارجاع داده و از وی تست کرونا گرفته می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اشاره به اینکه در زمینه تهیه لباس‌های حفاظت فردی برای استفاده کادر درمانی کمبودی نداریم، بیان کرد: بر اساس نیاز بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و اندازه مناسب افراد به مقدار لازم در استان این لباس‌های حفاظت فردی تولید می‌شود.

وی گفت: بر اساس معیار جمعیت، بیشترین آمار ابتلا به کرونا مربوط به شهرستان ایوان است. بنابراین مردم این شهرستان باید نکات و دستورالعمل‌های بهداشتی را بیشتر رعایت کنند.

کد خبر 499938

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha