مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین گفت: تنها راه جبران خسارت کشاورزی و تضمین تولید بیمه است، باغداران هر چه سریع‌تر نسبت به خرید پوشش بیمه‌ای محصولات کشاورزی اقدام کنند.

بیمه کشاورزی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، مهدی همتی شنبه ۲۳ فروردین در جمع خبرنگاران با اشاره به پیش‌بینی‌های هواشناسی مبنی بر ناپایداری‌های جوی در روزهای آتی، عنوان کرد: مهلت بیمه گری مرکبات و نخیلات در صورت عدم وقوع عامل خسارت تا پایان فروردین‌ماه ادامه دارد.  

به گفته او، بارندگی سیل‌آسا، تگرگ، طوفان، بارندگی‌های بی‌موقع در زمان تلقیح گل، سرما، سیل و زلزله ازجمله عوامل خطر تحت پوشش بیمه باغ‌ها است.

مدیر جهاد کشاورزی قیر و کارزین استان فارس اظهار کرد: تاکنون بیش از ۱۵۰۰ هکتار از انواع میوه مرکبات و بیش از ۱۶۰۰ هکتار از محصول نخیلات این شهرستان تحت پوشش بیمه قرارگرفته است که قریب به ۲۰ درصد از سطح باغ‌های شهرستان را شامل می‌شود.

همتی با یادآوری این‌که در چند سال اخیر امکان بیمه تنه درختان مرکبات نیز فراهم‌شده است، عنوان کرد: با این طرح درختان غیر مثمر نیز تحت پوشش قرار می‌گیرند کما اینکه در سال جاری تاکنون برای بیش از ۶۰۰ هکتار قرارداد بیمه تنه انواع مرکبات منعقدشده است.

او اضافه کرد: در پی اطلاع‌رسانی‌های عمومی و با اقدامات ترویجی انجام‌شده توسط مروجین پهنه و شرکت خدمات بیمه‌ای فعال در این شهرستان سطوح تحت پوشش بیمه نسبت به سنوات قبل تاکنون افزایش نزدیک به ده‌درصدی دارد.  

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین گفت: بارندگی و طوفان سوم فروردین‌ماه به باغ‌ها خسارت‌هایی وارد کرده است، کارشناسان بیمه از باغ‌های آسیب‌دیده تحت پوشش بیمه بازدید و گزارش‌های لازم برای صندوق بیمه محصولات کشاورزی تهیه و ارسال کرده‌اند.

همتی یادآور شد: با توجه به وقوع بیماری کرونا و تمهیدات اتخاذشده برای پیشگیری از شیوع آن، صندوق بیمه محصولات کشاورزی امکان خرید غیرحضوری پوشش بیمه‌ای را فراهم کرده است.  

کد خبر 499880

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha