شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۹
۰ نفر

مدیرکل انتقال خون لرستان از کاهش ۴۰ درصدی اهدای خون در استان خبر داد.

اهدای خون

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، غلامرضا حامدی گفت: از ابتدای شروع بیماری کرونا در لرستان (اول اسفند ماه سال گذشته تا ۱۵ فروردین ماه ۹۹)، ۲۵۱۰ واحد خونگیری داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد کاهش اهدای خون را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: این درحالی‌ست که با هماهنگی‌های لازم با معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان در ارتباط با اینکه جراحی‌هایی که اورژانسی نیست کنسل شود، حدود ۳۴ تا ۳۵ درصد کاهش مصرف خون را داشتیم.

حامدی افزود: فاصله ۵ درصدی بین خونگیری و مصرف در لرستان وجود دارد و با توجه به شیوع کرونا ویروس در استان نه تنها ساعات کاری پرسنل انتقال خون کاهش نیافته بلکه پایگاه‌های اصلی این سازمان نیز در روزهای تعطیل در شهرهای خرم آباد، بروجرد و الیگودرز به متقاضیان خدمات ارائه می‌دهند.

مدیرکل انتقال خون لرستان گفت: به خاطر رعایت حریم اجتماعی پرسنل را شیفت‌بندی کردیم تا سلامت اهداکنندگان و پرسنل تامین و از تجمع غیرضروری در این سازمان جلوگیری شود.

وی عنوان کرد: اهدای خون امری غیرضروری نیست و اهداکنندگان مستمر و افرادی که از سلامت کافی برخوردار هستند، می‌توانند در ساعات اولیه روز که تجمع کمتر بوده به پایگاه‌های انتقال خون برای اهدا مراجعه کنند.

این مسئول افزود: همه امکانات و تدابیر لازم در این سازمان اندیشیده شده و هیچ نگرانی بابت انتقال بیماری از طریق خون و فرآورده‌های خونی وجود ندارد و متقاضیان می‌توانند از به سایت سازمان انتقال خون استان مراجعه و زمان مشخصی را برای اهدا خون تعیین کنند.

کد خبر 499855

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha