مدیرکل زندان‌های استان آذربایجان‌ غربی، از اعطای مرخصی به ۴۷۰۰ زندانی واجد شرایط در استان برای پیشگیری از شیوع کرونا خبر داد و گفت: ارتقای بهداشتی و سلامت زندانیان، مهم‌ترین اولویت کاری در زندان است.

زندان آذربایجان غربی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، حمزه بروجنی، مدیرکل زندان‌های استان آذربایجان‌ غربی اظهار کرد: مدتی است که سراسر دنیا درگیر مبارزه با بیماری کرونا است، این اتفاق در کشور ما نیز در جریان بوده و تمام آحاد مردم به نوعی با این بیماری درگیر هستند.  

وی تصریح کرد: بر اساس پروتکل‌های بهداشتی، با در خانه ماندن و تعطیل کردن مشاغل غیرضروری درصدد مبارزه با کرونا هستیم.  

مدیرکل زندان‌های آذربایجان‌غربی گفت: سلامت و ارتقای بهداشت تمام زندانیان از اولویت کاری مجموعه کارکنان در زندان‌های سراسر کشور و این استان است و به همین دلیل از همان ابتدای ورود بیماری کرونا به کشور، تمهیدات خاص، بر اساس آخرین پروتکل‌های بهداشتی در زندان‌های استان آغاز شده است.  

بروجنی در خصوص اعطای مرخصی به زندانیان واجد شرایط، بیان کرد: با اجرای بخشنامه ریاست قوه قضائیه و تاکیدات ریاست سازمان، با همکاری مراجع قضایی و تلاش شبانه‌روزی همکاران حوزه‌های اجرای احکام، انفورماتیک و… در کمترین زمان بیش از ۴۷۰۰ نفر از زندانیان واجد شرایط از مرخصی بهره‌مند شدند تا در این روزها در کنار خانواده‌های خود بمانند و فقط زندانیانی جرائم خاص در زندان هستند.  

بروجنی افزود: برای زندانیانی هم که بنا به شرایط پرونده قضایی امکان مرخصی نداشتند، با همکاری خوب دانشگاه علوم‌پزشکی اقدامات بهداشتی در بالاترین سطح خود انجام می‌گیرد و اگر فردی علائمی مشابه بیماری داشت، بلافاصله به مراکز درمانی استان اعزام می‌شود، ولی تاکنون هیچ موردی از بیماری در زندان‌های استان گزارش نشده است.  

کد خبر 499848

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان غربی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha