مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان بیان کرد: با شیوع کرونا در استان حداقل ۱۴۰ تا ۱۵۰ درصد افزایش تراکنش کسب و کار دیجیتال داشتیم.

كسب و كار ديجيتال

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، مسعود الهامی گفت: اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات از این کسب و کارها حمایت کرده و اداره پست نیز در این راستا مامور شده مرسوله و خریدهای مردم را به دستشان برساند. این اقدامات نشان می‌دهد فناوری اطلاعات در کنترل کرونا موثر بوده و اقدامات خوبی انجام داده است.

الهامی افزود: ترافیک پهنای باند کرمان که همیشه در شاخص توسعه‌یافتگی استان پایین بود، در ۲ ماه اخیر از چند استان فعال کشور بالاتر رفت و از ۶۷ گیگ بایت پهنای باند به ۱۲۰ گیگ بایت رسیدیم.  

او تصریح کرد: با این شرایط اقبال مردم به کسب و کارها و خرید دیجیتال افزایش یافت و دستگاه‌ها سعی کردند توسعه کاربری فناوری اطلاعات را افزایش بدهند و خوشبختانه در این راستا نیز مدیریت خوبی شاهد بودیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان افزود: سال‌ها دنبال اقتصاد دیجیتال بودیم و به رغم همه مصوبات و ابلاغ آن از سوی معاون اول رئیس‌جمهور، توسعه کاربری فناوری اطلاعات را شاهد نبودیم. با شیوع کرونا به اقتصاد دیجیتال و تحول دیجیتال نیاز داشتیم.  

کد خبر 499823

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha