شهروندان کاشانی در چند روز گذشته نسبت به ویروس کرونا بی توجه شدند و این موضوع زنگ خطر را به صدا درآورده است.

مردم کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم از کاشان، با شیوع ویروس کرونا در منطقه کاشان مسئولان در حوزه بهداشت و درمان به صورت شبانه‌روزی برای پیشگیری از شیوع این ویروس و قطع زنجیره انتقال تمام تلاش خود را به کار گرفتند و با همکاری مردم و همراهی خیران توانستند تا اندکی از آمار ورودی به بیمارستان‌ها را کاهش دهند.

این موضوع باعث شد تا شهروندان کاشانی ویروس کرونا را جدی نگیرند و مجدد خیابان‌ها، بانک‌ها و مراکز خرید مجاز به فعالیت صنفی شلوغ باشد و این موضوع به نوعی هشدار محسوب می‌شود چرا که با تداوم این شرایط شاهد شیوع موج دوم ویروس کرونا در منطقه کاشان خواهیم بود.

محمد حاجی جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم ضمن تشکر از شهروندانی که با رعایت نکات بهداشتی و ماندن در منزل زنجیره انتقال را قطع کردند اظهار داشت: باید شهروندان بدانند که ویروس کرونا هنوز در جامعه وجود دارد و هر روز 20 بیمار جدید به صورت متوسط بستری می‌شود.

وی با بیان اینکه بستری بیماران جدید به معنی وجود ویروس کرونا در منطقه است، افزود: ویروس کرونا پیر و جوان نمی‌شناسد؛ بیماران ما جوانان و سالمندان را شامل می‌شود و گروه سنی خاصی را شامل نمی‌شود به نحوی که حتی پسر زیر 20 سال نیز در بیمارستان شهید بهشتی کاشان بستری شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم با بیان اینکه ما در یک میدان مبارزه و جنگ هستیم، ابراز داشت: درست است که ماندن در منزل خستگی را به ارمغان می‌آورد اما دشمن ما خسته نشده و همچنان جولان می‌دهد و بر همین اساس عقل حکم می‌کند تا زمانی که دشمن ما خسته نشده ما باید به مبارزه با آن ادامه دهیم.

وی ضمن تاکید بر عدم بی‌خیالی و عدم ترک مبارزه در شراط فعلی گفت: افرادی که تاکنون موارد بهداشتی را رعایت کرده اما امروز به این موضوع اهمیت نمی‌دهند، چه بسا بیماری بر این افراد مسلط شود و مبتلا به ویروس کرونا شوند چرا که ما هیچ دایره‌ای تحت عنوان دایره مصونیت نداریم.

حاجی جعفری با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی زمانی که امکان کاهش موارد قرنطینه وجود داشته باشد، اعلام می‌شود، تصریح کرد: شهروندان تنها برای موارد ضروری از منزل خارج شوند و از دستکش و ماسک استفاده کنند و فاصله‌گذاری اجتماعی را نیز رعایت کنند.

احمد نجفی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم ضمن اشاره به شیوع ویروس کرونا در منطقه کاشان اظهار داشت: در طول این مدت برخی از بیماران نیز به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند و موضوع قرنطینه به شکل جدی‌تر شروع شد و مدارس، اماکن عمومی و سایر مراکز تجمع نیز تعطیل شد.

وی ضمن اشاره به رعایت نسبی مسائل و نکات بهداشتی توسط شهروندان افزود: در این شرایط شاهد کاهش اندک مبتلایان بودیم و این موضوع نتیجه رعایت نسبی نکات بهداشتی توسط شهروندان است اما متاسفانه در چند روز اخیر شهر به روزهای عادی برگشته و این زنگ خطر را به صدا در آورده است.

این متخصص بیماری‌های عفونی با بیان اینکه باید همچنان وضعیت قرنطینه حفظ شود، ابراز داشت: اگر این موضوع ادامه پیدا نکند شاهد شیوع موج دوم ویروس کرونا هستیم و توصیه می‌کنیم افرادی که علائم بیماری تنفسی دارند از منزل خارج نشوند و تمامی افرادی که در بیرون منزل هستند از ماسک و دستکش استفاده کنند.

عبداله امیدی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با بیان اینکه ما امروز در یک شرایط مبهم قرار داریم اظهار داشت: این ابهام از جنبه‌های مختلف استرس‌زا است و بر همین اساس می‌تواند ما را تحت فشار قرار دهد و اگر این موضوع موجب اختلال روانی همچون اختلال در خواب، عصبانیت و سایر موارد باشد باید این آن را کنترل کرد.

وی با بیان اینکه در این شرایط باید ذهن را مراقبت کرد، افزود: افرادی که همیشه فعال بودند، در این شرایط ذهن با تحلیل‌های افراطی ممکن است اوضاع را خراب‌تر کند و بر همین اساس باید از ذهن مراقبت کرد چرا که ممکن است تحلیل‌های صورت گرفته در این شرایط اشتباه و غلط باشد.

این روانشناس بالینی با بیان اینکه فشار صورت و انواع مختلفی دارند، ابراز داشت: برخی از افراد در این شرایط ناامید شده یا بدبین می‌شوند؛ بخش دیگری از اضطراب‌ها هیجانات منفی است و برخی افراد نیز ممکن است علائم بدنی داشته باشند و بر همین اساس در هر فرد با علائمی خاص بروز کند.

وی با بیان اینکه مراقبت در این شرایط از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، گفت: برخی احساسات با برخی فعالیت‌ها همچون ورزش کردن و سایر فعالیت‌های بدنی رفع شود و در صورت عدم رفع آن ممکن است این احساسات به سایر اعضای خانواده منتقل شود و عکس‌العمل‌های منفی بروز پیدا کند.

کد خبر 499636

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha