معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: مسوولان استان ها دخل و تصرفی در ثبت اطلاعات مربوط به آمار و تعیین نرخ بیکاری ندارند و به طور مستقل توسط مرکز آمار ایران جمع آوری می شود.

بیکاری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حیدر نعمتی اظهار داشت: مرکز آمار ایران با روش های مخصوصی که دارد کار آمارگیری از نرخ بیکاری در سراسر کشور را انجام می دهد و استان ها هیچ دخل و تصرفی در نحوه آمارگیری و تحلیل داده ها ندارند.

وی، در پاسخ به انتقاد برخی ها که کاهش نرخ بیکاری در ایلام و قرار گرفتن در رتبه سوم اشتغال کشور را غیر واقعی می دانند، اظهار داشت: در هر دوره اطلاعات خانوارهای مختلف توسط بخش خصوصی از نظر ارزیابی اشتغال افراد جمع آوری شده و تجزیه و تحلیل داده ها توسط مرکز آمار ایران صورت می گیرد.

نعمتی گفت: با یک روش علمی آمار جمع آوری، دسته بندی، بررسی و ارزیابی می شوند و روش آمارگیری برای اعلام نرخ بیکاری سال ۹۱ و سال قبل هیچ تغییری نکرده است.

وی تاکید کرد: بدون شک مولفه های مهم و اثرگذاری در کاهش نرخ بیکاری استان اثرگذار بوده که نباید از آن غافل بود زیرا با تلاش مجموعه اقتصادی و تلاش شبانه روزی با جذب تسهیلات تبصره ۱۶ اشتغال فراگیر و همچنین اشتغال روستایی جهش قابل توجهی در جذب تسهیلات صورت گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: ما عزم خود برای برای جهش تولید در سال جاری جزم کرده ایم و برای تحقق شعار سال که مقام معظم رهبری فرموده اند به جد تلاش می کنیم.

نعمتی گفت: همه طرح های مشکل دار شناسایی شده و طرح های آماده افتتاح و فعال و نیمه فعال نیز مورد بررسی قرار گرفته که بر اساس برنامه زمانبندی برای افزایش تولید، تکمیل و فعالسازی واحدهای غیرفعال در سال جاری برنامه ریزی لازم در حال انجام است.

وی تاکید کرد: در سال جاری ستاد تسهیل و رفع موانع تولید همچنان برای گره گشایی و برطرف کردن مشکلات واحدهای تولیدی فعال خواهد بود.

نرخ بیکاری استان ایلام بر اساس اعلام مکز آمار ایران در سال ۹۸ به ۸.۳ درصد رسیده و در زمستان ۹۸ به هفت درصد کاهش پیدا کرده است.

کد خبر 499604

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha