مدیرکل دفتر مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به هشدارهای هواشناسی و وزارت نیرو مبنی بر بارش باران بین ۱۰۰ تا ۱۷۰ میلیمتر ، احتمال وقوع سیلاب در استان از روز جمعه وجود دارد.

سیل

به گزارش همشهری آنلاین مرتضی زمانپور روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: موج نخست سامانه بارشی فعال در استان تا روز جمعه ادامه دارد و پس از آن با ورود موج دوم بارش‌ها که از قدرت بیشتری برخوردار است احنمال سیلابی شدن معابر و مسیل‌ها دور از انتظار نیست.

وی تصریح کرد: در همین راستا،به تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان و امدادی استان نظیر راهداری، هلال‌احمر و فرمانداری‌ها اعلام آماده‌باش شده است.

زمانپور با بیان اینکه بارش‌ها در مناطقی کوهرنگ، اردل، کیار، فارسان، لردگان و خانمیرزا از شدت بیشتری برخوردار است، اظهار داشت: بنا بر هشدار هواشناسی تا روز یکشنبه رگبار باران و بارش برف در ارتفاعات، وقوع رعد و برق و وزش باد شدید نیز در استان وجود دارد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: آبگرفتگی معابر، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های فصلی، سیلابی‌شدن مسیل‌ها، کاهش دید افقی در برخی محورهای مواصلاتی، رانش و ریزش کوه و لغزندگی جاده‌ها از جمله مخاطراتی است که تا روز یکشنبه ۲۴ فروردین در استان شکل می‌گیرد.

بنا بر گزارش‌های اداره‌کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری،  میانگین بارش‌های سال آبی جاری این استان ۴۵۷ میلیمتر اعلام شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۲ درصد کاهش و در مقایسه با دوره مشابه میانگین بلندمدت ۱۱ درصد کاهش دارد.

کد خبر 499594

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha