مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۳
۰ نفر

۳۰ روستایی عضو هفت خانواده که در ارتفاعات روستای « درین» میبد در سیلاب گرفتار شده بودند، با حضور به‌موقع ماموران انتظامی، نیروهای بسیج، کارکنان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای این شهرستان نجات یافتند.

سیل

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، روابط عمومی فرمانداری میبد، استان یزد عصر پنج‌شنبه ۲۱ فروردین اعلام کرد که این افراد روستاییان «مزرعه بیده » میبد بودند و شب گذشته در اطراف یک معدن سنگ مرمریت منطقه در محاصره سیل قرار گرفتند.

در این گزارش به نقل از بخشدار بفروئیه میبد نوشته شد: این حادثه خسارت جانی نداشت و با حضور  به‌ موقع  نیروهای امدادی افراد گرفتار در سیل نجات پیدا کردند.

فخرالسادات آقایی افزود : مسیر روستاهای بخش بفروئیه و به‌ویژه درین نیازمند احداث چندین دهنه پل است که باید به زودی عملیات احداث آنها شروع شود.

به گفته یکی از بانوان که چهارشنبه شب از سیل نجات یافت، آنها ساعت یک و نیم بعد از ظهر با مشاهده توده‌ای ابر سیاه، ناگهان خود را در محاصره سیلاب ویرانگر دیدند.

وی افزود: در کمتر از ۱۰ دقیقه سیل با تخریب مسیر منطقه به سمت شهر میبد، مانع حرکت آنها شد.

در پی بارندگی و جاری شدن سیلاب که از ساعت حدود ۱۴ بعدازظهر چهارشنبه در میبد و ارتفاعات شهرستان آغاز شد باعث آب‌گرفتگی برخی معابر شد و به جاده‌های روستاهای بخش بفروئیه نیز خسارت وارد کرد.

همچنین به گفته فرماندار میبد، سیل به جاده‌های روستاهای هودر، هفتهر و درین خسارت‌های جدی وارد کرد که باید در فرصت مناسب این خسارت‌ها برآورد شود.

حسین فلاح با اشاره به اینکه بارندگی در چند روز آینده هم ادامه دارد از شهروندان خواست از رفتن به مناطق روستایی به‌ویژه ارتفاعات و تردد در منطقه خودداری کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر میبد نیز چهارشنبه ششب گفته بود: نجات‌گران جمعیت در یک عملیات امدادی موفق به نجات چهار نفر از اعضای ۲ خانواده از سیل در روستای «مرور» این شهرستان شدند.

به گزارش چهارشنبه شب روابط عمومی هلال احمر میبد، کمال بنا افزود: حدود ساعت ۱۹ با اعلام مرکز فرماندهی عملیات هلال احمر استان یزد ایو او.سی(EOC) مبنی بر گرفتار شدن چند نفر در منطقه روستای مرور در سیل بلافاصله اولین تیم امدادی به منطقه اعزام شد.

وی ادامه داد: با توجه به تخریب جاده اصلی نیروهای  امدادی هلال احمر با  همکاری عوامل آتش‌نشانی و با راهنمایی اهالی روستا موفق شدند چهار نفر از اعضای ۲ خانواده گرفتار در سیل را از مسیر دیگری   راهنمایی و خودرو آنها را رهاسازی کنند.

بنا اظهار داشت : دومین تیم امدادی نیز با یک دستگاه خودروی به منظور پشتیبانی از نیروهای عملیاتی درگیر در حادثه به محل اعزام شد.

مرکز شهرستان ۱۰۵هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.

کد خبر 499549

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha