پنجشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸
۰ نفر

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: باد شدید با سرعت ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت زابل را درنوردید و موجب کاهش دید افقی و کییفت هوای این شهر شد.

باد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محسن حیدری پنج‌شنبه ۲۱ فروردین افزود: باد شدید شعاع دید افقی در محدوده فرودگاه زابل را به ۲ هزار متر کاهش داد و کیفیت هوای این شهر را ناسالم کرد.

وی ادامه داد: هم‌اینک قدری از سرعت وزش باد در این شهر کاسته شده و سرعت لحظه‌ای باد ۶۸ کیلومتر بر ساعت است که انتظار می‌رود از سرعت وزش باد کاسته شود. همچنین در زهک از دیگر شهرهای شمالی استان نیز وزش باد شدید با سرعت ۷۹ کیلومتر بر ساعت موجب خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی به ۴ هزار متر شد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان بیان کرد: وزش باد سبب کاهش دمای هوای شهرهای شمالی استان شد به طوری که کمینه دمای زابل در صبح امروز ۶ درجه سلسیوس نسبت به روز گذشته سردتر شده است. بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی از وزش باد همچنان تا بعدازظهر پنجشنبه در شمال و نوار شرقی استان ادامه دارد.

حیدری گفت: پیش‌بینی می‌شود کاهش دما صرفا برای امروز باشد و از فردا مجدد روند افزایش دمای هوا آغاز شود.

این مسئول از ورود موج ضعیف بارشی به استان خبر داد و عنوان کرد: از امروز تا جمعه در نیمه شمالی و برخی ارتفاعات شرقی استان شرایط برای رگبار پراکنده بهاری و رعدوبرق در بعدازظهرها و اوایل شب فراهم است.

کد خبر 499492

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیستان و بلوچستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha