پنجشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲
۰ نفر

 فرماندار ایذه درباره شایعه منتشر شده در فضای مجازی و برخی رسانه‌های ضد انقلاب مبنی بر ابتلای همه اهالی یک محله در ایذه به کرونا توضیحاتی ارائه داد.

هلال احمر

به گزارش همشهری‌آنلاین، حسین لامی‌زاده پنج‌شنبه ۲۱ فروردین در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: متأسفانه از ابتدای شیوع ویروس کرونا برخی افراد فرصت‌طلب با طرح شایعات فراوان، اقدام به برهم زدن جو روانی جامعه کرده‌اند.

وی افزود: در روزهای اخیر خبری در فضای مجازی توسط برخی رسانه‌های معاند منتشر شده‌ که در آن به ابتلای همه مردم محله گنجشگیر ایذه به ویروس کرونا و قرنطینه کامل این منطقه اشاره شده‌است.

فرماندار ایذه، استان خوزستان با تکذیب این شایعه گفت: در کل شهرستان ایذه ۱۶ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد فقط هشت نفر ساکن ایذه هستند، این نفرات نیز در نقاط مختلف شهرستان بوده‌اند و ربطی به یک محله خاص نداشته‌اند.

لامی‌زاده با دعوت از مردم برای حفظ آرامش و امنیت روانی جامعه تأکید کرد: مردم مطمئن باشند که آماری که از طریق مسئولان اعلام می‌شود کاملا رسمی و دقیق است، اخبار رسمی در زمینه کرونا را مردم فقط از طریق رسانه‌های معتبر دنبال کنند.

وی افزود: آمار پایین مبتلایان به کرونا در شهرستان ایذه نشان از اهتمام مسئولان  برای مهار کرونا در این شهرستان دارد.

لامی‌زاده گفت: در واقع اگر کسی به این ویروس مبتلا شد تمام خانواده و اطرافیانش را مورد آزمایش قرار می‌دهیم تا سلامت بقیه مردم به خطر نیفتد.

رئیس شورای سلامت شهرستان ایذه ادامه داد: وقتی بیماران مبتلا به کرونا شناسایی شوند، احتمال این‌که ناقلین این بیماری در شهر تردد کرده و موجب ابتلای سایر مردم شوند پایین‌ می‌آید.

وی ضمن دعوت از مردم برای ماندن در خانه تصریح کرد: تمام انتظار ما از مردم این است که در مراسم عروسی و عزا شرکت نکنند و از تردد غیرضروری در خیابان‌های شهر و به خصوص بازار ایذه خودداری کنند تا زنجیره انتقال کرونا متوقف شود.

کووید – ۱۹ نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تاکنون به بیش از ۲۰۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

کد خبر 499483

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha