پنجشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱
۰ نفر

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان از شناسایی و دستگیری ۱۰ نفر از عاملان قطع درختان جنگلی و تخریب منابع طبیعی این شهرستان خبر داد.

جنگل‌

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، شاهرخ محمودی پنج‌شنبه ۲۱ فروردین گفت: در طول هفته جاری با هوشیاری نیروهای یگان حفاظت از منابع طبیعی و گزارش های مردمی، متصرفان و تخریب کنندگان منابع طبیعی و جنگل های مریوان شناسایی شدند.

وی افزود: این افراد  متخلف و سودجو که تعداد آنها به ۱۰ نفر رسید پرونده تخلف آنها تشکیل و به مراجع قضایی ارسال و پس از صدور حکم جلب، توسط ماموران نیروی انتظامی شهرستان دستگیر و روانه زندان شدند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مریوان یادآور شد: تعداد ۵ نفر از متخلفان از اهالی روستای سیف علیا، ۳ نفر از اهالی روستای ینگیجه، یک نفر از اهالی روستای رشه ده و یک نفر از روستای سردوش مجموع بازداشت شدگان به تفکیک روستاها هستند که با توجه به شرایط موجود این آمار افزایش خواهد داشت.

این مسئول اضافه کرد: با هماهنگی‌هایی که با مراجع قضایی شده برای متخلفانی که به واسطه شیوع ویروس کرونا و تعطیلات نوروزی مشغول تخریب، تصرف، قطع درختان جنگلی یا ذغال گیری هستند حکم جلب صادر و بازداشت و روانه زندان خواهند شد.

وی بیان کرد: فعالیت و گشت‌زنی نیروهای واحد حفاظت از منابع طبیعی به صورت شبانه روزی و بدون تعطیلی ادامه دارد. حراست و نجات عرصه‌های ملی و منابع طبیعی جز با همکاری و همیاری طبیعت دوستان مُیسّر نخواهد شد لذا فرهنگ منابع طبیعی باید مردم محور شود و مردم، طبیعت را از آن خود دانسته و آن را همچون میراثی جاودانه و ماندگار به نسل آینده منتقل نمایند.

کد خبر 499482

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha