پنجشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹
۰ نفر

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی آذربایجان غربی از کاهش پنج تا هفت درجه‌ای دمای هوای استان تا اوایل هفته آخر فروردین خبر داد.

کاهش دما

به گزارش همشهری‌آنلاین، مهدی صابری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: روند کاهشی دمای هوای استان از اواسط هفته جاری به همراه بارش باران آغازشده است، با ورود سامانه بارشی جدید از دوشنبه ۱۸ فروردین به استان آذربایجان غربی روند کاهشی دمای هوا آغازشده و پیش‌بینی می‌شود از پنج‌شنبه ۲۱ فروردین تا اوایل هفته آینده دمای هوای استان بین پنج تا هفت درجه سانتی‌گراد کاهش یابد.

وی ادامه داد: با استقرار مرکز کم ارتفاع بر روی شرق مدیترانه و ارسال متناوب امواج ناپایدار تا اوایل هفته آخر فروردین رگبارهای موقتی باران در اغلب نقاط استان تداوم خواهد داشت.

صابری با اشاره به بارش‌های پراکنده ۲۴ ساعت گذشته در استان بیان کرد: در این مدت مناطق شمالی استان شاهد بارش رگبار باران بود که بیشترین مقدار از خوی و ماکو با پنج میلی‌متر گزارش شد.

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی آذربایجان غربی گفت: سامانه بارشی در استان تا پایان هفته فعال است و رگبارهای متعدد و رعدوبرق همراه با وزش باد در استان پیش‌بینی می‌شود.

صابری با اشاره به این‌که آب‌گرفتگی معابر عمومی و احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها در اثر فعالیت سامانه بارشی دور از انتظار نیست؛ عنوان کرد: انجام اقدامات به‌موقع در خصوص آب‌گرفتگی معابر شهری، اجتناب از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، لزوم توجه کشاورزان به توصیه‌های جهاد کشاورزی و اجتناب از سفرهای غیرضروری در این مدت ضروری است.

کد خبر 499465

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha