چهارشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۴
۰ نفر

حتما بارها این توصیه را شنیده‌اند در میانه شیوع ویروس رونا نباید صورت‌تان را لمس کنید.

touching face

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از هلث‌دی نیوز روانشناسان می‌گویند اغلب افراد صورت‌شان را تا ۲۳ بار در ساعت لمس می‌کنند و حتی متوجه این کار هم نمی‌شوند.

بسیاری از افراد به این شکل دچار عفونت ویروس کرونا می‌شوند: آنها کاری مثلا دست دادن با فردی که دچار آلودگی است را انجام می‌دهند، بعد دست‌هایشان را به درستی نمی‌شویند و بعد دهان، بینی یا چشم‌هایشان را با دست‌های آلوده‌شان لمس می‌کنند و بعد از ۲ تا ۱۴ روز علائم کووید-۱۹ بروز می‌کند.

برای اینکه انگشتانتان را از صورت‌تان دور نگهدارید، به این توصیه‌ها توجه کنید:

- از همسرتان بخواهید هر بار که صورتتان را لمس می‌کنید، به شما بگوید. با زدن عطر یا به دست کردن دستبند به خودتان یادآوری کنید که نباید به صورتتان دست بزنید و هر روز تعداد موارد لمس کردن صورتتان را یادداشت کنید.

- هنگامی که می‌بینید دیگران صورتشان را لمس می‌کنند، به آنان یادآوری کنید این کار را متوقف کنند.

 - دست‌هایتان را مشغول نگهدارید. دست‌هایتان را در جیب‌هایتان فرو ببرید، یک توپ کوچک را در دست بگیرید یا اگر دست‌هایتان را به نزدیک صورت‌تان آورید آنها را مشت کنید.

- آرنج‌هایتان را روی میز نگذارید، روی صندلی‌هایی بنشینید که دسته نداشته باشند یا در وسط کاناپه بنشینید. اگر برایتان مشکل است که صورتتان را لمس نکنید، دست‌هایتان را زیر پاهایتان بگذارید.

- تمرین‌های ریلکسیشن یا آرامش‌بخشی انجام دهید. بر نفس‌های عمیق و طولانی و آهسته متمرکز شوید و عضلاتی را که دچار تنش هستند، شل کنید. در محیطی آرام بنشینید و بر لحظه کنونی متمرکز شوید نه بر گذشته یا آینده . زمانی را در طبیعت بگذرانید، البته فاصله ایمن را از دیگران حفظ کنید.

کد خبر 499373

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha