تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا درباره تعطیلی اصناف گوناگون باعث خاموش شدن فعالیت ۶۰۰ واحد تولید مواد دخانی در کشور شد. موضوعی که گران شدن بیش از پیش سیگار و تنباکو را به دنبال داشته است.

کارخانه سیگار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رکنا، در چند روز اخیر شاهد افزایش قیمت روزانه مواد دخانی اعم از سیگار و توتون بوده ایم. یکی از دلایل آن بدون شک تعطیل شدن بعضی از واحدهای تولیدی برای استفاده در زمینه مقابله با کرونا است و علل دیگر را رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت دخانیات در ادامه بیان می کند.

عطاءالله معروفخانی درباره این مسئله که چرا در چند هفته اخیر قیمت سیگار افزایش یافته است، گفت: طبق تصمیمی که ستاد ملی مقابله با کرونا گرفته است، فروشگاه های عرضه مواد دخانی در لیست اصنافی هستند که فعلا فعالیت آنها ممنوع است. به همین دلیل قیمت دخانیات به طرز چشمگیری طی این چند روز افزایش داشته است.

معروفخانی افزود: ما در تولید مشکل خاصی نداریم و مواد دخانی با یک حداقلی در حال تولید شدن هستند اما با توجه به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا ۶۰۰ واحد تولیدی ما تعطیل شده اند.

رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور ادامه داد: چند روزی است که با رعایت فاصله فیزیکی بعضی از شرکت ها شروع به تولید کرده اند اما فعلا ستاد ملی مقابله با کرونا اجازه بازگشایی این صنف را نداده است که در این زمینه مکاتباتی صورت گرفته و همکاران در حال بررسی موضوع هستند.

او اضافه کرد: به محض اجازه دادن ستاد ملی مقابله با کرونا تولیدکنندگان می‌توانند از طریق نمایندگانشان محصولات را توزیع کنند.

معروفخانی در پاسخ به این سوال که آیا قیمت سیگار دوباره کاهش خواهد یافت، گفت: قطعا در چند روز آینده شاهد کاهش قیمت انواع محصولات دخانی اعم از سیگارت و تنباکو خواهیم بود.

کد خبر 499350

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha