مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴
۰ نفر

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین با بیان اینکه ۹۴ درصد از مبتلا شدگان به ویروس کرونا در استان قزوین مربوط به مناطق شهری هستند، گفت: کسبه خرد، وسایل حمل و نقل عمومی و کارخانجات از جمله مراکزی هستند که افزایش ریسک بیماری ویروس کرونا در آنها بالا اعلام شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین

به گزارش همشهری‌ آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر پیمان نامدار در نوزدهمین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان قزوین گفت: هرچند امروز ما شاهد به تثبیت رسیدن این بیماری در سطح استان هستیم اما به لحاظ روانی و اقتصادی باید مردم را همچنان آگاه کنیم.

وی، علت ادامه آمار فوتی‌های ناشی از کرونا در سطح استان را محصول فعالیت این ویروس در اواخر سال گذشته دانست و افزود: امروزه از ۶۰ تست صورت گرفته تنها ۲۰ مورد آن مثبت می‌باشد در حالیکه این وضعیت در ۲۱ روز گذشته بیشتر از این تعداد بوده است.

نامدار با اشاره به فعالیت برخی صنوف کم خطر از ۲۳ فروردین ماه جاری، خاطرنشان کرد: در صورتی که تمهیدات لازم بهداشتی صورت بپذیرد بدون شک وارد پیک دوم این بیماری خواهیم شد.

وی اضافه کرد: به لحاظ سنی نیز ۵۲ درصد مبتلاها به ویروس کرونا را مردان و ۴۸ درصد را نیز زنان تشکیل داده و محدوده سنی ابتلا نیز ۶۰ سال بوده است.

۹۴ درصد مبتلاها به ویروس کرونا مناطق شهری هستند

نامدار با بیان اینکه ۹۴ درصد از مبتلا شدگان به ویروس کرونا در استان قزوین مربوط به مناطق شهری هستند، گفت: این مساله بیانگر آن است که با توجه به پاک بودن محیط‌های روستایی، باید با تمهیدات لازم ارتباط بین این مناطق با شهرها را به نوعی قطع کرد تا حداقل روستاهای ما بتوانند پاک بمانند.

این مسئول با اشاره به آغاز مجدد فعالیت برخی از اصناف بی خطر، افزود: با هماهنگی بیشتر بین بخشی میان دستگاه‌ها باید عملیات نظارت و پایش‌های خود در حوزه را بیشتر کنیم تا شاهد کمترین آلودگی‌ها در این بخش باشیم.

کد خبر 499324

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha