مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲
۰ نفر

استاندار قزوین گفت: با وجود تمامی تحریم‌ها در سال رونق تولید بالغ بر ۵۷ میلیون و ۴۳۵ هزار دلار سرمایه گذاری خارجی در قزوین جذب شد.

سرمایه گذاری خارجی

به گزارش همشهری‌ آنلاین به نقل از ایرنا،  هدایت الله جمالی پور گفت: از سال ۱۳۷۲ تا پایان سال ۱۳۹۸ بالغ بر ۵۴ طرح سرمایه گذاری خارجی جهت فعالیت در استان قزوین دارای مجوز فیپا (سازمان سرمایه گذاری و  کمک‌های اقتصادی و فنی ایران) هستند.

استاندار قزوین گفت: مجموع سرمایه مصوب طرح‌های خارجی معتبر استان بالغ بر یک میلیارد و ۵۷۳ میلیون و ۵۵۸ هزار دلار و حجم سرمایه وارده پوششی استان نیز ۵۵۶ میلیون و ۴۰۸ هزار دلار بوده است.

وی افزود: ۲۲ کشور در استان قزوین سرمایه گذاری خارجی انجام داده و در حال فعالیت هستند.

استاندار قزوین گفت: مجموع سرمایه گذاری خارجی مصوب استان در ۱۱ ماهه سال ۱۳۹۸ بالغ بر۵۷ میلیون و ۴۳۵ هزار دلار بوده که نسبت به ۱۱ ماهه منتهی به بهمن‌ماه سال قبل یک درصد کاهش داشته است.

جمالی پور افزود: در ۱۱ ماهه منتهی به بهمن سال ۱۳۹۸ حجم سرمایه وارده به استان نیز یک میلیون و ۴۳۹ هزار دلار بوده که نسبت به رقم سرمایه وارده در دوره مشابه ۹۴.۲ درصد کاهش داشته است.

وی گفت: استان در سال ۱۳۹۸ رتبه سوم جذب سرمایه گذاری خارجی را در کشور داشته است و باید در سال جهش تولید برای ارتقای این رتبه با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها تلاش شود.

استاندار با اشاره به برنامه‌ها و اولویت‌های اقتصادی استان در سال جهش تولید، گفت: توسعه، تولید و تکمیل ساخت داخل با استفاده از نوسازی و بازسازی صنایع، ایجاد و توسعه خوشه‌های صنعتی، راه‌اندازی و احیای واحدهای تعطیل و غیرفعال و پیگیری تکمیل واحدهای نیمه تمام با استفاده از تسهیلات ابلاغی دولت در دستور کار قرار دارد.

جمالی پور گفت: افزایش صادرات غیرنفتی با تشکیل میزهای تخصصی برای کشورهای هدف صادرات، پذیرش و اعزام هیأت‌های تجاری و برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی داخلی و بین‌المللی از دیگر برنامه‌های اقتصادی استان در سال جاری است که باید مورد توجه فعالان اقتصادی و دستگاه‌های اجرایی مرتبط قرار گیرد.

وی افزود: بهبود فضای کسب و کار از طریق شناسایی موانع و مشکلات سرمایه‌گذاری و تولید و رفع آنها از طریق اصلاح فرآیندها، پیشنهاد اصلاح دستورالعمل‌ها و قوانین، تقویت بازار سرمایه و پیگیری طرح‌های اقتصادی استان نیز در دستور کار قرار دارند که باید با جدیت برای اجرایی شدن آنها اقدام شود.

کد خبر 499320

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha