مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: ۱.۸ درصد از خانوارهای خراسان شمالی مشمول دریافت سبد معیشتی خانوار که دولت برای حمایت از خانواده‌های آسیب‌پذیر در زمان شیوع ویروس کرونا ارائه داد، شدند.

سبد معیشتی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، حسن نوری در نشست با اصناف خراسان شمالی که در ارتباط با شیوع ویروس کرونا در ۲۰ فروردین در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: از یک میلیون خانوار موجود در کشور که بسته ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومانی مشمول آنها شدند، ۱۶ هزار و ۸۰۰ خانوار متعلق به خراسان شمالی بوده است.

وی در ارتباط با بیمه بیکاری نیز بیان کرد: در کشور ۳۲۰ هزار نفر برای دریافت بیمه بیکاری در زمان شیوع ویروس کرونا ثبت نام کرده بودند که از این تعداد ۳ هزار و ۲۰۰ نفر اهل خراسان شمالی بوده و تاکنون اطلاعات اولیه ۲ هزار و ۳۰۰ نفر تایید شده است.

نوری افزود: در حوزه اصناف تعدادی از کارگران، بیمه نیستند و مشمول قانون تامین اجتماعی نمی‌شوند، اما هر صنفی که کارگر بیمه شده داشته باشد برای پرداخت بیمه بیکاری مورد پذیرش قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: علاوه بر آن اعلام شده که حق بیمه اسفند ۹۸، فروردین و اردیبهشت ۹۹ نیاز به پرداخت نیست و کارفرما می‌تواند این حق بیمه را تا پایان سال پرداخت کند.

کد خبر 499291

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha