یک مقام مسئول وزارت راه گفت:‌ ۴.۵ میلیون تهرانی در بافت‌های فرسوده زندگی می‌کنند.

بافت فرسوده

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، مقام مسئول وزارت راه و شهرسازی از سکونت حدود ۲۰ میلیون ایرانی در بافت‌های فرسوده شهری خبر داد و گفت:‌ ۴.۵ میلیون تهرانی در بافت‌های فرسوده زندگی می‌کنند.

پرویز فیروز با یادآوری این‌که بر اساس قانون برنامه ششم توسعه، ۲۷۰۰ محله در سطح کل کشور در قالب برنامه‌ها و طرح‌های بازآفرینی دیده و مقرر شده طی ۲ برنامه ۵ ساله برنامه‌های بازآفرینی در این محدوده‌ها پیاده سازی شود، اظهار کرد:‌ بافت‌های فرسوده شامل ۵ محدوده محلات دارای بافت فرسوده میانی، سکونتگاه‌های غیررسمی، محدوده‌های تاریخی نیازمند احیا، بهسازی و نوسازی پهنه‌های شهری با پیشینه روستایی و پهنه‌های دارای کاربری ناسازگار با کاربری شهری است.

وی ادامه داد: از کل این مجموعه‌ها بر اساس مطالعات انجام‌شده در طرح جامع، مطالعات فرادستی طرح تفصیلی، مطالعات بازآفرینی حدود ۱۴۰ هزار هکتار بافت ناکارآمد شهری در سطح کشور وجود دارد که جمعیتی بیش از ۲۰ میلیون نفر در آن ساکن هستند.

وی یادآور شد: از این ۱۴۰ هزار هکتار حدود ۱۵ هزار هکتار محدوده‌های ناکارآمد شهری در استان تهران واقع‌شده که بیش از ۴.۵ میلیون نفر جمعیت ساکن در این محدوده‌ها هستند.

وی با بیان این‌که به عبارتی ۱۰.۷ درصد مساحت بافت فرسوده کل کشور  و ۲۲.۵ درصد جمعیت شهرنشین بافت ناکارآمد در تهران مستقر هستند، گفت: تمام تلاش ما در استان تهران بالا بردن سهم اعتبارات است چون یک‌دهم مساحت کشوری بازآفرینی و یک‌پنجم جمعیت بافت ساکن استان بوده و  بعضی از محلات باید ویژه دیده شوند.

به گفته معاون مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان تهران، علاوه بر مبالغ پیش‌بینی‌شده در قالب اعتبارات ملی و استانی، اقدامات حمایتی دولت در احیا بافت‌های فرسوده ازجمله اختصاص قیر رایگان به‌منظور آسفالت معابر محلات هدف بازآفرینی شهری و همچنین اعطای تسهیلات ساخت مشارکت مدنی با سود ۹ درصد برای نوسازی مسکن در دستور کار است.

کد خبر 499278

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha