چهارشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲
۰ نفر

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: نرخ بیکاری این استان در زمستان سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۱۴.۵ درصد کاهش داشت.

بیکاری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علی شهریارپور، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: نتایج طرح نیروی کار نشان می‌دهد نرخ بیکاری استان در زمستان ۹۸ به ۱۴.۵ درصد رسید.

وی افزود: نرخ بیکاری چهارمحال و بختیاری در زمستان سال ۹۷ برابر ۱۵.۸ درصد بود.

شهریارپور تصریح کرد: شاخص نرخ مشارکت اقتصادی کشور در این مدت با روند کاهشی از ۳۹.۵ به ۳۸.۳ درصد کاهش داشته است.

وی یادآور شد: اما شاخص نرخ مشارکت اقتصادی چهارمحال و بختیاری با ۰.۹ درصد رشد از ۳۹.۴ به ۴۰.۳ درصد رسید.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: بر این اساس نرخ بیکاری زمستان ۹۸ در مقایسه با زمستان ۹۷ در کشور و استان کاهش داشته است.

وی گفت: اما با توجه به ضریب تاثیر نرخ مشارکت اقتصادی، کاهش نرخ بیکاری در کنار افزایش نرخ مشارکت اقتصادی چهارمحال و بختیاری باعث شده نسبت اشتغال استان در زمستان ۹۸ نسبت به زمان مشابه سال قبل با نرخ افزایشی از ۳۳.۲ درصد به ۳۴.۴ درصد ارتقا یابد.

شهریارپور تاکید کرد: این در حالی است که نسبت اشتغال در سطح کشور در همین مدت با نرخ کاهشی مواجه بوده است.

وی افزود: بنابراین در یک نگاه کلی، شاخص‌های عمده بازار کار در جمعیت ۱۰ ساله و بالاتر چهارمحال و بختیاری در زمستان ۹۸ در مقایسه با زمستان ۹۷ وضعیت مطلوب‌تری را نشان می‌دهد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: این مهم نشان‌دهنده تاثیرگذاری سیاست‌های اتخاذ شده و اقدامات اجرایی استان در راستای کاهش نرخ بیکاری و تحقق اهداف منظور شده در سند اشتغال و بیکاری این استان است.

شهریارپور افزود: شاخص‌های بازار کار چهارمحال و بختیاری در زمستان سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن بهبود یافته است.

کد خبر 499275

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha