مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲
۰ نفر

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان گفت: ماسک‌های تولید شده در این استان بیشتر به سنگربان‌های خط مقدم یعنی کادر پزشکی، درمانی و پرستاران اختصاص داده می‌شود و کمتر به داروخانه‌ها می‌رسد.

كادر درماني

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مهدی حسینی نژاد افزود: اولویت توزیع ماسک در کرمان بر اساس مصوبه برای داروخانه‌ها نبود.

وی اظهار کرد: طبق گزارشی که رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان ارائه کرده است متوسط ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار عدد ماسک نیاز این استان است. بر اساس پروتکل و دستورالعمل‌های ملی، ماسک و دستکش سهمیه‌بندی و در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار داده می‌شود.

حسینی نژاد تصریح کرد: تقریبا حدود ۵۰ هزار عدد ماسک نیاز استان را تولیدی‌های استان تامین میکنند و بقیه نیاز استان در اختیار خود دانشگاه علوم پزشکی است.

رئیس سازمان صمت شمال استان کرمان توضیح داد: اولویت آن است که عموما بین سنگربان‌های خط مقدم یعنی کادر پزشکی، پرستاران و درمانی استان ماسک‌ها توزیع شود بنابراین کمتر به داروخانه‌ها می‌رسد و از طرفی نیز اولویت این ۵۰ هزار عدد ماسک برای دستگاه‌هایی است که بیشتر با مردم در ارتباط هستند از جمله نیروی انتظامی و راه‌آهن.

او ادامه داد: قیمت دو مدل ماسکی که در استان توسط واحدهای تولیدی، کمیته امداد و سپاه تولید می‌شود به استناد مصوبه ستاد کرونا در استان ماسک دولایه با قیمت ۹۵۰ تومان و ماسک سه لایه با قیمت ۳ هزار و ۵۰۰ تومان است.

حسینی نژاد گفت: ما به طور متوسط روزانه بالای ۵۰ هزار عدد ماسک توسط واحدهای تولیدی استان(صنعتی و معدنی) و همچنین سپاه و کمیته امداد امام خمینی(ره) تولید می‌کنیم که این آمار روزانه را در اختیار بازرسی استانداری و ستاد کرونا قرار می‌دهیم.

رئیس سازمان صمت شمال استان بیان کرد: ما به طور متوسط روزانه، ۲ هزار و ۵۰۰ لیتر الکل ۹۶ درصد تولید می کنیم و با کمک مجموعه سپاه و دانشگاه ۱۸ هزار لیتر الکل به صورت ویژه به استان آمد که با کمک یکی از واحدهای تولیدی تبدیل به حدود ۲۴ هزار لیتر مواد ضدعفونی‌کننده شد.

او ادامه داد: این مواد ضدعفونی براساس مصوبه ستاد کرونا یک کارگروه متشکل از سازمان صمت، دانشگاه علوم پزشکی و سپاه تشکیل شده است، ۵۰ درصد در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی و ۵۰ درصد نیز در اختیار دانشگاه‌هایی که از طریق سایت دانشگاه علوم پزشکی ثبت نام کرده بودند، قرار گرفت.

کد خبر 499263

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کرمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha