مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: باغداران این استان با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی و ورود سامانه بارشی و سرمای هوا، آماده مقابله با سرمازدگی درختان باشند.

سرمازدگي درختان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مهدی فتحی افزود: با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور مبنی بر نفوذ سامانه بارشی از امروز چهارشنبه ۲۰ فروردین و استقرار آن تا پایان هفته سوم فروردین و احتمال بروز خسارت، ضروری است باغداران، گلخانه‌داران و سایر بهره برداران بخش باغبانی آمادگی لازم برای مقابله با مخاطرات پیش‌بینی شده برای چند روز آینده را مورد توجه قرار دهند.

وی اظهارکرد: استفاده از پوشش پلاستیکی در مزارع توت فرنگی برای محافظت از بوته‌ها به‌ویژه اندام‌های زایشی با توجه به پیش‌بینی وزش باد و همچنین احتمال خسارت تگرگ از جمله توصیه‌ها به باغداران است.

همچنین استفاده از قیم برای نهال‌های جوان در باغ‌های جدید ساخته شده برای حفظ استقرار و حفاظت از وزش باد شدید ضروری است.

مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: در این مدت با توجه به وزش باد شدید و احتمال خسارت تگرگ بهره برداران از سالم بودن سازه‌ها و پوشش‌های پلاستیکی و بسته بودن در و پنجره گلخانه‌ها اطمینان حاصل کنند.

فتحی بیان کرد: خسارت‌های مربوط به بخش کشاورزی کردستان براثر حوادث غیرمترقبه در سال ۹۸ شامل یک هزار و ۹۹۰ میلیارد و ۲۰۳ میلیون ریال به علت سرمازدگی و یک هزار و ۸۳ میلیارد و ۲۰۳ میلیون ریال نیز بر اثر بروز سیلاب بود.

کد خبر 499259

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha