مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲
۰ نفر

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز گفت: افراد بیکار شده که مشمول قانون کار هستند، حداکثر ۳۰ روز فرصت دارند تا مراتب بیکاری خود را به ادارات تعاون کار و رفاه اجتماعی اعلام کنند.

تعطیلی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، حسین فلاح نژاد اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا تعدادی از واحدهای تولیدی و صنفی تعطیل و به دنبال آن تعدادی از کارگران بیکار شدند که این کارگران بیکار شده می‌توانند با مراجعه به سایت bimebikari.mcls.gov.ir و ثبت‌نام در این سامانه از مقرری بیمه بیکاری بهره‌مند ‌شوند.

وی ادامه داد: مقرری‌بگیران بیمه بیکاری شامل ۱۰ رسته ازجمله مراکز تولید و توزیع غذاهای آماده اعم از رستوران‌ها، بوفه‌ها، طباخی‌ها، تالارهای پذیرایی، قهوه‌خانه‌ها، اغذیه‌فروشی‌ها و موارد مشابه به تشخیص وزارت صنعت، معدن و تجارت، مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، مجتمع‌های جهانگردی و گردشگری، مهمان‌پذیرها و...، حمل‌ونقل عمومی مسافر درون‌شهری و برون‌شهری (هوایی و جاده‌ای و غیره)، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، تولید و توزیع پوشاک، تولید و توزیع کیف و کفش، مراکز توزیع آجیل، خشکبار، قنادی، بستنی و آبمیوه‌، مراکز و مجتمع‌های ورزشی و تفریحی، مراکز و مجتمع‌های فرهنگی و آموزشی و مراکز تولید، توزیع و فروش صنایع‌دستی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز توضیح داد: ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی هر استان لیست افراد مشمول را در اختیار سازمان تأمین اجتماعی قرار می‌دهد و سازمان تأمین اجتماعی نیز بر اساس موارد مصرح در قانون، پرداختی موردنظر را به‌حساب آن‌ها واریز می‌کند.

این مسئول با اشاره به این‌که همه مشاغلی که در پی شیوع کرونا دچار آسیب و زیان شده‌اند مشمول بیمه بیکاری نیستند، اضافه کرد: مشاغلی مانند بیمه‌های خاص، مشاغل آزاد خویش‌فرمایی، کارگران ساختمانی، قالیبافان و رانندگان حمل‌ونقل شهری که قوانین بیمه‌ای آن‌ها مشمول قوانین خاص است، نمی‌توانند بیمه بیکاری دریافت کنند.

فلاح نژاد افزود: افراد بیکار شده که مشمول قانون کار هستند، حداکثر ۳۰ روز فرصت دارند تا مراتب بیکاری خود را به ادارات تعاون کار و رفاه اجتماعی اعلام کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز گفت: پس از ثبت‌نام متقاضیان، فهرست آنان برای صحت سنجی به سازمان تأمین اجتماعی ارسال و سپس بر اساس اعلام این سازمان، برای افرادی که فاقد شرایط قانونی بوده و مشمول استفاده از این مزایا نیستند، پیامک جداگانه‌ای مبنی بر عدم احراز شرایط ارسال می‌شود.

کد خبر 499242

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha