چهارشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵
۰ نفر

معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از خسارت حدود ۳۹۰ میلیارد ریالی کرونا به بخش گردشگردی استان خبر داد.

گردشگری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، اسکندر فلاوند چگنی گفت: متاسفانه به علت کرونا بخش گردشگری لرستان در ماه‌های اسفند و فروردین متحمل خسارات زیاد و بعضاً جبران‌ناپذیر شده است.

وی تصریح کرد: تاسیسات گردشگری ۳۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری هفت میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان، راهنمایان گردشگر ۵۰۰ میلیون تومان و موسسات آموزش گردشگری نیز حدود ۳۵۲ میلیون تومان در این ایام خسارت دیده‌اند.

فلاوند افزود: کرونا باعث تعدیل نیرو در این حوزه‌ها شده است و به عنوان مثال راهنمایان گردشگر ۹۰ درصد، موسسات آموزشی ۸۰ درصد، تاسیسات گردشگری ۸۰ درصد و خدمات مسافرتی و گردشگری نیز ۷۵ درصد تعدیل نیرو داشته‌اند.

این مسئول خاطرنشان کرد: هتل و هتل آپارتمان، مهمان‌پذیرها، مجتمع‌های اقامتی، اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی، سفره خانه‌های سنتی، مجتمع پذیرایی و بین راهی و مراکز تفریحی دچار خسارت زیادی شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه برای جلوگیری از شیوع کرونا باید جلوی مسافرت‌ها گرفته شود، تصریح کرد: دولت برای جبران خسارات بخش گردشگری برنامه‌های خوبی دارد و امیدواریم هر چه سریع‌تر اجرایی شود.

کد خبر 499237

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha