رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به افزایش رفت و آمد مردم در خیابان‌ها و کم‌توجهی به لزوم رعایت طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، نسبت به احتمال آغاز موج دوم شیوع بیماری همه‌گیر کرونا در مشهد و خراسان رضوی هشدار داد.

شهروندان

مشهد- ایرنا، دکتر سید محمدحسین بحرینی روز چهارشنبه در ۲۰ فروردین افزود: طی روزهای اخیر رفت و آمد شهروندان در خیابان‌ها بالا رفته زیرا برخی از مردم در خانه نمی‌مانند. این وضعیت از بابت خطر انتقال ویروس عامل بیماری کرونا و افزایش شیوع آن ظرف دو هفته آتی نگرانی‌هایی ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: گرچه ظرف چند روز اخیر تعداد شهروندان بستری‌ بر اثر ابتلا به بیماری کرونا در خراسان رضوی با همراهی مردم و اقدامات و هماهنگی‌ خوب مسئولان تا حدودی ثابت مانده اما افزایش چشمگیر حضور مردم در بیرون از خانه و شلوغ شدن دوباره خیابان‌ها ممکن است این وضعیت را تغییر دهد.

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت پیرامون بیماری کرونا در خراسان رضوی گفت: وضعیت بیماری همه‌گیر در کلان‌شهر مشهد و استان خراسان رضوی همچنان قرمز است و اجرای جدی و دقیق طرح فاصله‌گذاری اجتماعی می‌بایست کماکان ادامه داشته باشد.

وی افزود: بی‌توجهی برخی از شهروندان، نتیجه تمام تلاش‌ها و خدمات شبانه‌روزی کادر درمانی را که طی این مدت برای مهار بیماری کرونا و قطع چرخه انتقال ویروس کووید ۱۹ در خراسان رضوی کوشیده‌اند به هدر خواهد داد.

دکتر بحرینی همچنین به شعار سازمان جهانی بهداشت مبنی بر "تقویت پرستاری و مامایی برای دستیابی به سلامت برای همه" اشاره و بیان کرد: دانش‌آموختگان مامایی و پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد در شرایط کنونی که شیوع ویروس کووید-۱۹ به یک معضل جهانی تبدیل شده، به عنوان مدافعان خط مقدم نظام سلامت در کنار پزشکان در کمک به درمان بیماران و شناسایی افراد مبتلا نقش کلیدی دارند.

خدمات سلامت به جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری استان خراسان رضوی توسط ۶ دانشکده و دانشگاه علوم پزشکی مستقر در این استان شامل دانشگاه‌های مشهد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام، سبزوار، گناباد و نیشابور ارائه می‌شود. ۷۵ درصد جمعیت خراسان رضوی زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند.

کد خبر 499234

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha