مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵
۰ نفر

استاندار ایلام گفت: کارنامه خوب و جهش در ایجاد اشتغال و کاهش چشمگیر نرخ بیکاری استان مرهون تلاش مجموعه اقتصادی استان، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بانک‌ها، دستگاه‌های اجرایی مربوطه در جذب تسهیلات اشتغال روستایی و اعتبارهای نفتی و لرزه‌نگاری در استان است.

اشتغال

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، قاسم سلیمانی‌ دشتکی روز چهارشنبه در اولین نشست کارگروه اشتغال استان ایلام در سال ۹۹ اظهار کرد: حوزه اقتصادی استان کار بزرگی در سال گذشته با کمک دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها انجام داد و توانست با جذب تسهیلات تبصره ۱۶ و اشتغال روستایی این استان را از نظر نرخ اشتغال در رتبه سوم کشور قرار دهد.

وی تاکید کرد: بر اساس اطلاعات به دست آمده امسال رقم بسیار بزرگ و بالایی برای میادین نفتی و گازی استان مصوب و در نظر گرفته شده است که تحرک قابل توجه و جهش عظیمی در این حوزه ایجاد خواهد کرد.

استاندار ایلام گفت: اشتغال‌زایی با کمک تسهیلات روستایی و فراگیر در سال گذشته کارنامه قابل قبول و درخشانی از مجموعه اقتصادی استان به جای گذاشت و اگر کم‌کاری پست بانک نبود، این عملکرد به صورت صددرصدی محقق می‌شد.

وی با انتقاد از تعلل پست بانک در جذب اعتبارهای اشتغال روستایی افزود: با توجه به فرصت باقی‌مانده تا انتهای فروردین ماه جاری این مشکل یا حل شود و یا از طریق مرکز پیگیری شود.

سلیمانی‌ دشتکی از تلاش مجموعه دستگاه‌های بهزیستی، کمیته امداد و بنیاد شهید در جذب تسهیلات و ایجاد اشتغال برای جامعه تحت حمایت خود قدردانی کرد و اظهار کرد: ایجاد اشتغال در خانواده مددجویان تحت پوشش برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا اکنون بار سنگینی از یارانه بدون نتیجه بر دوش دولت تحمیل شده است.

وی یادآور شد: کمک‌های موردی به افراد تحت پوشش مشکلی از آنها برطرف نمی‌کند. ما باید به دنبال خودکفایی و ایجاد اشتغال برای این افراد باشیم تا هم باری از روی دوش دولت برداشته شود و هم با ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان علاوه بر بهبود وضعیت معیشت آنان از بیمه عمر و بیمه درمان بهره‌مند شوند.

استاندار ایلام گفت: در سال جاری ۱۱۹ میلیارد تومان تسهلات قرض‌الحسنه از محل تبصره ۱۶ برای مددجویان در نظر گرفته شده است که باید با ایجاد اشتغال این افراد را از مددجو به خودکفایی برسانیم و در بهبود وضعیت درآمد و معیشت آنان تغییر اساسی ایجاد کنیم.

سلیمانی‌ دشتکی تاکید کرد: تحولی که در تغییر نرخ اشتغال استان بر اساس اعلام مرکز آمار ایران ایجاد شده کار بی‌نظیری است که استان ایلام از رتبه هفدهم به رتبه سوم کشوری در زمستان سال قبل رسیده است.

وی اضافه کرد: رقم بیکاران دانش‌آموخته استان ۱۴ تا ۱۵ هزار نفر است که آمار کمی نیست و باید برای ایجاد اشتغال آنها تلاش‌ها را بیشتر کنیم تا بیکار در استان ایلام نداشته باشیم.

استاندار ایلام به برگزاری جلسات از هفته آینده به صورت ویدئو کنفرانس تاکید کرد و گفت: تلاش شود زیرساخت‌ها برای استفاده از فضای مجازی در این شرایط کرونا فراهم شود تا نشست‌های بعدی به صورت غیرحضوری برگزار شود.

وی گفت: بیماری کرونا وکیل و وزیر و رئیس نمی‌شناسد. وقتی ما به مردم بر رعایت اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تاکید داریم، نباید خودمان با برگزاری جلسات به این مساله توجه نکنیم.

سلیمانی‌ دشتکی گفت: ما باید پیگیر مسائل و مشکلات مردم باشیم و اجازه ندهیم مسائل اساسی استان عقب بماند و در عین حال با رعایت طرح فاصله‌گذاری اجتماعی مواظب باشیم کسی به بیماری کرونا مبتلا نشود.

استاندار ایلام در این نشست از وضعیت عملکردی پست بانک و غیاب مدیر این بانک در نشست انتقاد کرد و گفت: عملکرد ضعیف این بانک ظلم در حق استان است و اگر مدیری نمی‌تواند، نباید در استان بماند، زیرا ما با تاکید بر دهیاران و سازمان همیاری نهایت همکاری را با پست بانک داشته‌ایم، اما تعلل این بانک در جذب اعتبارهای روستایی موجب کاهش عملکرد بانک‌های دیگر در مجموع شده است. اگر این بانک خوب عمل می‌کرد، اکنون بیش از ۱۰۰ درصد عملکرد جذب تسهیلات اشتغال روستایی استان محقق می‌شد.

وی در ادامه از سایر بانک‌ها، معاونت اقتصادی استانداری، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دستگاه‌های حمایتی و بانک‌های استان قدردانی کرد.

بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری استان ایلام در زمستان ۹۸ به ۷ درصد رسیده است.

کد خبر 499227

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha