معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز اعلام کرد: ۷۵۰ خانوار نیازمند از بسته‌های بهداشتی و اقلام خوراکی تهیه‌ شده در ستاد اجتماعی کرونا بهره‌مند شدند.

بسته های بهداشتی و خوراکی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، بتول معلم عنوان کرد: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز استان فارس با تشکیل ستاد اجتماعی مبارزه با کرونا از روزهای نخست شیوع بیماری، در زمینه رفع نیازهای بهداشتی و روانی شهروندان در حوزه کرونا اقداماتی را به انجام رساند.

وی افزود: ایجاد سه مرکز تهیه و تولید ماسک از صفرتا صد و به‌کارگیری ۱۵۰ نیروی داوطلب و جهادی و نیز بهره‌گیری از ظرفیت خیران نیک نهاد برای تأمین بخشی از نیازها ازجمله فعالیت‌های این ستاد در زمینه تسهیل‌گری اجتماعی مواجهه با ویروس کرونا بوده است.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی شهرداری شیراز بیان کرد: با توسعه فعالیت‌ها در گامی دیگر، حمایت‌های بهداشتی و اقتصادی از اقشار آسیب‌پذیر و کمتر برخوردار پیگیری می‌شود.

معلم اظهار کرد: طبق رصدها و بررسی‌های انجام شده از گروه‌های هدف اجتماعی سازمان فرهنگی شهرداری شیراز، کودکان کار و خانواده‌های آنان و همچنین برخی خانواده‌های نیازمند که در شرایط اضطرار و فشار مضاعف اقتصادی هستند، شناسایی‌شده‌اند.

وی عنوان کرد: براین اساس ۷۵۰ خانواده با اولویت کمک فوری و اضطراری با عنوان گروه هدف مشمول دریافت بسته‌های بهداشتی و خوراکی قرار گرفتند.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی شهرداری شیراز افزود: از این تعداد ۷۰۰ کودک کار و ۵۰ خانواده کمتر برخوردار از اقلام یادشده بهره‌مند شدند، این افراد ازنظر معیشتی در این ایام امکان تأمین حداقل‌های معیشتی را نداشتند و ازنظر کالاهای بهداشتی در مضیقه شدید بودند.

معلم ضمن قدردانی از خیرین و سازمان‌های مردم‌نهاد در یاری‌رسانی به اقشار شناسایی‌شده، بیان کرد: سازمان مردم‌نهاد یک گام تا رهایی و جمعیت احیاگران تنفس پاک زمین در تأمین این اقلام در کنار ستاد اجتماعی مبارزه با کرونا بوده‌اند؛ همچنین خیرین نیز در این اقدام کمک‌های شایان توجهی ارائه کردند.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی شهرداری شیراز اعلام کرد: در ادامه این فعالیت‌ها، طی روزهای آینده ۳۰۰ بسته بهداشتی و خوراکی دیگر در بین گروه‌های کم برخوردار شناسایی‌شده با قید فوریت اهدا خواهد شد.

علاوه بر شیراز، در شهرستان‌های فسا، نی‌ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، خفر، فراشبند، خرامه، لامرد، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده، اوز، خنج، مرودشت، سپیدان، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، بیضا و سرچهان بیماران مبتلای به کرونا شناسایی‌شده است.

بیمارستان حضرت علی‌اصغر (ع) و سه بیمارستان شهید چمران، شهید فقیهی و شهید بهشتی در شیراز به‌عنوان مراکز پشتیبان در کنار معرفی ۹ مرکز در شیراز و ۳۶ مرکز در دیگر شهرستان‌های استان فارس برای مراجعه افراد مشکوک به کرونا به این بیماران خدمات می‌دهند، همچنین نقاهتگاه بیماران مبتلابه کرونا با ظرفیت ۲۰۰ تخت نیز در ورزشگاه شهید آیت‌الله دستغیب توسط ارتش جمهوری اسلامی در شیراز تجهیز شده و مورداستفاده قرار می‌گیرد.

مهرزاد لطفی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز سه‌شنبه ۱۹ فروردین اعلام کرد: با افزایش شمار مبتلایان به کرونا، استان فارس در ردیف مناطق قرمز آلوده به کرونا قرار گرفت.

کد خبر 499186

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha