مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷
۰ نفر

سرپرست مدیریت پسماند شهرداری اراک گفت: افزایش ۲ برابری زباله‌گردی در این شهر پس از شیوع ویروس کرونا نگران کننده است و می‌طلبددر این راستا تدبیر ویژه صورت بگیرد.

زباله گردي كودكان

به گزارش همشهری آنلاین «حمیدرضا قناتی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تا قبل از شیوع ویروس کرونا حدود ۵۰۰ زباله‌گرد در کلانشهر اراک گزارش شده بود اما در سال جدید و به دنبال تعطیلی برخی مشاغل کاذب و بیکاری عده‌ای از افراد، شمار این افراد بالغ بر یک‌هزار و ۲۰۰ نفر شده است.

وی بیان کرد: زباله‌گردی رفتاری پرخطر در راستای گسترش ویروس کرونا است و می‌طلبد که مسئولان مربوطه به‌ویژه دستگاه قضایی برخوردهای قاطع و بازدارنده در این زمینه داشته باشند تا افراد به راحتی برای جمع‌آوری پسماندهای خشک وارد مخازن پسماند شهری نشوند.

سرپرست مدیریت پسماند شهرداری اراک ادامه داد: بر اساس ماده ۱۶، پسمانددر زمره اموال شهرداری محسوب می‌شود و در این ماده قانونی جرایم مالی برای سرقت‌کنندگان مواد زاید شهری در نظر گرفته شده اما، در شرایط فعلی موضوع خطر جدی آن در شیوع ویروس کرونا اهمیت دارد و باید  قوانین برخورد با این قشر تشدید شود.

قتانی بیان کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون مدیریت شهری اراک اقدامات موثری در راستای گندزدایی و ضدعفونی کردن شهر در مناطق مختلف انجام داده و در این راستا پاکبانان علاوه بر وظیفه پاکسازی شهر اقدامات مطلوبی در این راستا داشته‌اند.

وی گفت: روزانه ۶۰۰ پاکبان و نیروهای خدمات شهری اراک در حال خدمت رسانی به مردم هستند و حجم کار و خدمت رسانی این قشر چندین برابر و سنگین‌تر شده است.

سرپرست مدیریت پسماند شهرداری اراک اضافه کرد: هسچ یک از  پاکبانان و خانواده‌های آنان در اراک به بیماری کرونا مبتلا نشده‌اند  و این مهم به دلیل آموزش این قشر در رعایت بهداشت فردی است.

قناتی عنوان کرد: حدود سه هزار مخزن جمع‌آوری پسماند در کلانشهر اراک وجود دارد که این مخازن هر شب با استفاده از محلول‌های کلر ضدعفونی می‌شود.

کلانشهر اراک مرکز استان مرکزی است و در این منطقه بیش از ۶۲۰ هزار نفر جمعیت زندگی می‌کنند.

کد خبر 499159

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha