چهارشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۳
۰ نفر

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست قصرشیرین گفت: سه تن از شکارچیان غیرمجاز با تلاش یگان حفاظت محیط‌زیست این اداره شناسایی و دستگیر شدند.

دستگیری شکارچی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، پژمان فتاح پور چهارشنبه ۲۰ فروردین افزود: این شکارچیان متخلف در پی گشت و کنترل حوزه استحفاظی شهرستان قصرشیرین استان کرمانشاه توسط یگان حفاظت محیط‌زیست دستگیر شدند که در این خصوص دادستان، نیروهای پلیس انتظامی و پرسنل پاسگاه انتظامی سید سهراب این شهرستان نیز همراهی لازم را در خصوص این پرونده با این اداره  به عمل آوردند.  

 او اضافه کرد: این افراد متخلف طی چندین مرحله اقدام به شکار ۲رأس قوچ، ۲رأس میش، ۲رأس آهو، ۲رأس گراز  و هشت قطعه کبک کرده‌اند.

وی اظهار کرد: از این افراد یک قبضه سلاح کشف و ضبط‌شده، اداره حفاظت محیط‌زیست قصرشیرین با توجه به غنای زیستی مناطق حوزه استحفاظی این شهرستان اقدام به پایش و کنترل مناطق در ساعات مختلف شبانه‌روز می‌کند و در این راستا با متخلفان این عرصه از طریق مراجع قضایی برخورد قاطع انجام می‌دهد.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست قصرشیرین اضافه کرد: متهمان با تشکیل پرونده تحویل مقام قضایی شدند.

فتاح پور گفت: مردم و دوستداران طبیعت می‌توانند مسائل و مشکلات زیست‌محیطی و یا تخلفات حوزه شکار و صید را با  شماره تلفن  چهاررقمی ۱۵۴۰ و یا شماره ۰۸۳۴۲۴۲۴۹۷۷ اطلاع‌رسانی کنند.

هم‌اکنون قصرشیرین دارای ۲ منطقه شکار و تیراندازی ممنوع قراویز به مساحت سه هزار و ۸۰۰ هکتار، زله زرد با ۳۹ هزار هکتار و یک منطقه تیراندازی ممنوع در شعاع هفت کیلومتری نوار مرزی به مساحت ۱۷۰ هزار هکتار است.

در این مناطق انواع پرندگان و گونه‌های جانوری زیست می‌کنند که حفاظت از آن‌ها نیازمند مشارکت همگانی است.

منطقه شکار و تیراندازی ممنوع قراویز مشترک قصرشیرین و سرپل ذهاب هم‌اکنون تنها زیستگاه منحصربه‌فرد آهوی ایرانی در منطقه غرب کشور بشمار می‌رود.

منطقه زله زرد مشترک قصرشیرین و گیلانغرب با ۳۹ هزار هکتار مساحت یکی از مناطق مهم زیستگاه گونه‌های نادر گیاهی و جانوری در استان کرمانشاه و کشور به شمار می‌رود که از سال ۱۳۷۳ تحت حفاظت است.

از جانوران موجود در این منطقه می‌توان به‌کل و بز وحشی، قوچ و میش، آهو، گرگ، روباه، خرگوش، تشی و بزمجه اشاره کرد.

همچنین گونه‌های پرندگان کبک، تیهو، سار و فاخته نیز در این زیستگاه با پوشش گیاهی بلوط، پلک، تنگرس، آلبالو وحشی و گیاهان مرتعی زندگی می‌کنند.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد.

کد خبر 499129

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha