مدیرکل راه‌آهن شرق با اشاره به کاهش مسافران جابه‌جا شده با قطار نسبت به مدت مشابه سال ۹۸گفت: اقدامات لازم برای ضدعفونی ایستگاه‌ها برای جلوگیری از شیوع کرونا در حال انجام است.

قطار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، رضا شرقی اظهار کرد: پرسنل بخش عملیات که در ارتباط با مسافران هستند به امکانات و تجهیزات حفاظت فردی مانند ماسک، دستکش و محلول ضدعفونی‌کننده دست برای پیشگیری از شیوع کرونا مجهز شدند.

وی افزود: برای ارتقای سطح آگاهی کارکنان از روش‌های جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، آموزش‌های لازم توسط کارشناسان بهداشت برای تمامی پرسنل درگیر با موضوع برگزار شد.

مدیرکل راه‌آهن شرق بیان کرد: برای تهیه ملزومات مصرفی شامل شوینده‌ها، محلول‌های ضدعفونی و گندزدا و ماسک و دستکش و... چه به صورت اضطراری و فوری و چه به صورت بازه‌های زمانی یک تا سه ماه برنامه‌ریزی، تامین منابع مالی و سریعا خرید انجام شد.

شرقی ادامه داد: مدیریت تهیه، توزیع و مصرف منابع و اقلام ذکر شده در دستور کار قرار و با تشکیل کمیته ویژه مورد رصد و پایش قرار گرفت.

وی اظهار کرد: با هماهنگی ارگان‌های ذیربط شامل شبکه بهداشت و درمان، هلال احمر و سپاه جلسات مشترک، برگزار و با تقسیم کار، کنترل و پایش سلامت مسافران در ایستگاه‌های راه‌آهن برنامه‌ریزی و مورد اقدام قرار گرفت که همچنان با اکیپ مستقر به همراه تجهیزات مورد نیاز برای تمامی قطارها و مسافران ورودی و خروجی در حال انجام است.

مدیرکل راه‌آهن شرق بیان کرد: پیام‌های آگاهی‌بخش، اطلاع‌رسان و هشداردهنده به صورت بروشور، تراکت، بنر، استند در اماکن مختلف نصب شده و نمایش فیلم‌های آموزشی مرتبط با موضوع در سالن‌های انتظار ایستگاه‌ها در حال انجام است.

شرقی بیان کرد: استقرار ایستگاه "از من بپرس" در سالن مسافری با حضور کارشناسان بهداشت به مدت یک هفته انجام و سپس به صورت نمایشگاهی پاسخگوی نیازهای اطلاعاتی افراد است.

وی افزود: تمامی قطارهای مسافری اختصاصی و حرکت از مبدا ایستگاه‌های اداره کل راه‌آهن شرق قبل از مسافرگیری به طور کامل نظافت، شستشو و ضدعفونی می‌شوند.

مدیرکل راه‌آهن شرق، خراسان جنوبی با بیان این‌که لکوموتیوهای قطارهای باری در مبدا و ایستگاه‌ها با مبادله ماموران نیز ضدعفونی می‌شوند، اظهار کرد: تمامی اماکن اداری، تعمیراتی و عملیاتی روزانه و به طور مستمر ضدعفونی شده و برای رعایت بهداشت و حفظ سلامت کارکنان بسته‌های بهداشتی شامل ماسک، دستکش، محلول ضدعفونی و سایر اقلام تحویل آنها شده است.

شرقی افزود: در هفته نخست نوروز۹۹، در مجموع ۲۹۰ نفر مسافر با قطار جابه جا شدند و این در حالی است که این میزان مسافر در مدت مشابه سال گذشته ۳۲۸۳ نفر بوده است.

کد خبر 499111

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha