سرپرست بنیاد مسکن استان گلستان گفت: بارندگی شدید موجب رانش زمین در روستای آق‌امام و خسارت ۱۰ میلیاردی به این روستا شده است.

رانش زمین

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، سید محمد حسینی گفت: وقوع بارندگی شدید نقطه‌ای در ۱۱ فروردین ۹۹ به پیکر ۲۵ واحد مسکونی روستای آق‌امام خسارت جدی وارد کرد و ساکنان این واحدهای مسکونی به صورت موقت اسکان داده شدند.

وی افزود: رانش زمین به واحدهای مسکونی و تأسیسات زیربنایی روستای آق‌امام حدود ۱۰ میلیارد تومان خسارت زده و جبران خسارت به مردم آسیب‌دیده از رانش روستای آق‌امام در دستور کار قرار دارد.

حسینی گفت: در پی بارش شدید باران طی سال گذشته مطالعاتی در این منطقه انجام شد که نتیجه آن جابه‌جایی مردم این محله و انتقال به نقطه امن و جلوگیری از ساخت‌وساز جدید بوده است.

سرپرست بنیاد مسکن گلستان گفت: براساس مطالعات انجام شده فقط یک محله از روستای آق‌امام که در فاصله ۵۰۰ متری از روستا قرار دارد باید جابه‌جا و به نقطه امنی منتقل شوند و سایر نقاط این روستا مشکلی ندارد.

وی با بیان اینکه مطالعه و نقشه‌برداری و توپوگرافی زمین در عرصه جدید آغاز شده است، افزود: نقطه جدید و امن برای جابه‌جایی تا ۲۲ فروردین به مدیریت بحران استانداری گلستان، فرمانداری مراوه‌تپه و اهالی روستا اعلام می‌شود.

کد خبر 499100
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha